اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد:

آماده شدن طرح هادی برای 1000 روستای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون برای یک هزار و 122 روستا طرح هادی تهیه شده است.

آماده شدن طرح هادی برای 1000 روستای آذربایجان غربی
ایوب عزیزی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: تاکنون طرح هادی روستایی در 285 روستای مناطق مختلف آذربایجان غربی به مرحله اجرا در آمده است و امسال برای 103 نقشه طرح هادی تهیه شده و در حدود 73 روستا نیز اجرا می‌شود.
وی به آباد کردن مناطق روستایی در قالب طرح هادی اشاره کرد و افزود: با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح چهره مناطق روستایی تا حدود زیادی تغییر می‌کند و اقشار مختلف مردم در محیط‌های مناسب به زندگی خود ادامه می‌دهند از این رو باید مسئولان همه شهرستان‌ها از اجرای این طرح در روستاهای زیرمجموعه خود استقبال کنند و اعتبارات لازم را اختصاص دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بنیادین این دستگاه احداث ساختمان‌های مقاوم برای مردم است چرا که در صورت عملی شدن آن از میزان مهاجرت مردم روستاها به مناطق شهری تا حدود زیادی کاسته می‌شود و به دنبال آن مشکلات ناشی از مهاجرت در شهرهای پرجمعیت نیز کم می‌شود.
وی در ادامه بر لزوم مشارکت مردم برای سازندگی روستاها تاکید کرد و گفت: مردم باید در ساخت‌و‌سازها اصول فنی و موارد ایمنی را به طور جدی موردنظر قرار دهند تا این قبیل طرح‌ها به عمران و آبادانی روستاها منجر شود و بسیاری از شاخص‌های زندگی سالم در آنها رعایت شود.
عزیزی با بیان اینکه آذربایجان غربی در اجرای طرح‌ هادی از نظر کمی و کیفی رشد خوبی داشته است، ادامه داد: آذربایجان غربی طی سال‌های اخیر در این زمینه یکی از سه استان برتر بود، چرا که به فاکتورهای اجرای طرح با نظارت بر توسعه اصولی روستاها و الزام رعایت حریم معابر به ویژه در احداث مسکن مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: این قبیل اقدامات با مشارکت تنگاتنگ مردم، بنیاد مسکن و سایر سازمان‌های خدمت‌رسان صورت می‌گیرد بر این اساس نباید از نقش ارزنده مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی چشم‌پوشی کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول