اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

دنیا ایران را با زعفران قاینات می‌شناسد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خراسان جنوبی قابلیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی دارد، گفت: بسیاری از کشورهای جهان ایران را با زعفران قاینات می‌شناسند.

دنیا ایران را با زعفران قاینات می‌شناسد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پیمان فلسفی سه‌شنبه‌شب در نشست خبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از محصولات خراسان جنوبی جزو محصولات کشاورزی شاخص کشور هستند مانند زعفران که نه تنها از ارزش ملی بالایی در داخل کشور برخوردار است بلکه در بسیاری از کشورهای جهان کشاورزی ایران را با زعفران قاینات می‌شناسند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای محصول زعفران تصریح کرد: زعفران در خراسان جنوبی طی چند سال گذشته تحولات خوبی را داشته است و برگزاری جشنواره ملی زعفران، استقرار دبیرخانه دائمی این جشنواره در مرکز استان و همچنین برگزاری سومین جشنواره ملی زعفران از اقدامات موثری بوده است که در راستای توجه به این محصول استراتژیک صورت گرفته است.
مشاور وزیر جهاد کشاروزی در رابطه با سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای کیفیت زعفران گفت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی از بعد کیفی و کمی به عمل آمده است و همچنین برای استانداردسازی زعفران ایران از نظر بازار پسندی و حضور در بازارهای جهانی نیز اقدامات بسیار چشمگیری صورت گرفته است.
فلسفی با بیان اینکه هرچند قیمت زعفران فراز و نشیب‌هایی را داشته است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را به به کار می‌گیرد تا این محصول ارزش متناسب با زحماتی را که کشاورزان می‌کشند در بازارهای جهانی پیدا کند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه‌های خراسان جنوبی کشاورزان زحمت کش و پرتلاش و مردم فهیم و خوب این استان هستند، اظهار داشت: این استان در بخش کشاورزی دارای توانمندی‌هایی است که سبب شده از استان‌های دیگر حرف بیشتری برای گفتن در بخش کشاورزی داشته باشد.
مشاور وزیر جهاد کشاروزی با اشاره به رسیدگی حضوری به مشکلات مراجعه‌کنندگان به ستاد جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشتر مراجعان کشاورزان هستند که در مجموع در حوزه‌های مختلف از جمله در امور اراضی، منابع طبیعی، تسهیلات بانکی و موارد مربوط به بانک‌ها و مسائلی که در مورد خشکسالی‌های چند سال گذشته استان اتفاق افتاده است و همچنین مباحث مربوط به دامداری‌ها و اتحادیه‌های دامداران و اشتغال از مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.
فلسفی اضافه کرد: در سال جاری در دوره چهارم سفرهای استانی یک تیم 22 نفره از ستاد مرکزی جهاد کشاورزی به هر استان اعزام می‌شوند و در استان خراسان جنوبی نیز از این تعداد در مرزک استان مستقر هستند و از این تعداد 15 نفر در ستاد  نفر در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها مستقر هستند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: از تمام ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی که در وزارت وجود دارد برای حل مسائل قانونی مردم استفاده می‌کنیم و در این راستا تمام توان مدیریتی و کارشناسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز به کار گرفته می‌شود تا مشکلات و مسائل کشاورزان مرتفع شود.
فلسفی ادامه داد: برای بسیاری از مسائل و مشکلات جلسات متعددی تشکیل و راهکارهای قانونی در این مورد صادر می‌شود تا مردم مجبور به مراجعه بعدی نشوند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول