اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختلاس بزرگ اخیر؛

فضلی: وظیفه دیوان محاسبات تعیین میزان برداشت‌ها بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان محاسبات گفت: وظیفه دیوان محاسبات در اختلاس اخیر تعیین میزان برداشت‌ها از بانک‌های مورد نظر بوده که همان رقم حدود 3 هزار میلیارد تومان از این بانک‌ها گرفته شده است.

فضلی: وظیفه دیوان محاسبات تعیین میزان برداشت‌ها بوده است
عبدالرضا رحمانی فضلی امروز که به منظور سفر استانی وارد اراک شد در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: دیوان محاسبات موظف بوده که مباحث مربوط به دریافت‌هایی که در مسیر بانک‌ها انجام شده را بررسی کند.
وی افزود: بعد از اینکه نتایج را در بانک‌های 4 یا 5 گانه رسیدگی کردیم جمع  آنها را به ریاست مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اصل 90 ارایه کردیم و وظیفه محوله خود را انجام دادیم.
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه مسئله اختلاس در حوزه کاری ما نیست و بیشتر روی موضوع تخلفات کار می‌کنیم تصریح کرد: وظیفه دیوان کشف اختلاس نیست و چنانچه به موضوعات جرم از قبیل اختلاس، ارتشاء و یا مباحث دیگر برخورد کنیم موضوعات را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهیم و در آنجا در این باره رسیدگی و تصمیم گیری می‌ شود.
رحمانی فضلی بیان داشت: وظیفه ذاتی دیوان محاسبات بررسی روند اقدامات دستگاه های دولتی در حوزه قوانین و مقررات است و هر جا تخلف باشد آن را بررسی می‌کنیم.
وی ادامه داد: تخلفاتی که در حوزه معوقه ها در بانک‌ها صورت می‌گیرد و رقم آن هم بالا است از نظر ما هم تخلف بزرگی است و هم آثار آن برای اقتصاد کشور بسیار سنگین است.    
رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه روند تخلفات اداری رو به کاهش است گفت: با توجه به سیاست‌های پیشگیرانه که دیوان محاسبات در پیش گرفته، همچنین همکاری خوبی که دستگاه‌های اجرایی با دیوان داشتند اعلام می‌کنم که از دستگاه‌های اجرایی رضایت کامل دارم.
رحمانی فضلی ادامه داد: آخرین تفریغی که تمام کردیم و به مجلس برای قرائت ارائه دادیم که به نظر هم دیر شده، 60 درصد در بندها و اجزاء بودجه سال 88 نسبت به سال 87 تخلفات کمتر شده که واقعا گام موثری است که دستگاه‌های اجرایی برداشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در کاهش تخلفات نقش عدم تخلف بسیار مهم است همچنین انجام وظایف قانونی یعنی محقق شدن اهداف قانونی است که دارای اهمیت است چرا که هر جه تخلف کمتر است نشان می‌دهد که قانون بهتر اجرا شده است.
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه برای کاهش تخلفات سیاست پیشگیرانه را اتخاذ کرده‌ایم، افزود: برای این کار از عملکرد دستگاه‌ها گزارش سه ماهه می‌دهیم، همچنین برای پاسخگویی به سوالات دستگاه‌ها ستاد فنی و حقوقی تشکیل داده‌ایم.
رحمانی فضلی اضافه کرد: در همین زمینه جلسات مشترکی با روسای دستگاه‌ها و وزراء و کارشناسان آنها تحت عناوین کمیته‌های موضوعی و تخصصی مانند کمیته نفت، کمیته بانک، مالیات، اصل 44، هدفمندی یارانه‌ها و... برای تبادل نظر برقرار کرده‌ایم که در کاهش تخلفات بسیار موثر بوده است.
وی یادآور شد: برخلاف سال‌های قبل وقتی به تخلفی برخورد می‌کنیم اول به اطلاع مدیر دستگاه می‌رسانیم و از نظر حقوقی هم، آنها را راهنمایی می‌کنیم که این روند تاثیر به سزایی در کاهش تخلفات داشته است.
رئیس دیوان محاسبات کشور سفر خود را به استان یک سفر دوره‌ای عنوان کرد و اذعان داشت: هدف از این سفر بررسی وضعیت استان، نشست با همکاران در دیوان و ارائه ارزیابی‌هایی که از استان به عمل آمده و بررسی روند تفریغ بودجه سالیانه و پیگیری مسائل و مشکلات استان است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول