اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان مطرح شد؛

الزام دیوان محاسبات به پرداخت سهم آموزش و پرورش‌

خبرگزاری فارس:‌ رئیس شورای آموزش و پرورش و مدیر کل دیوان محاسبات هرمزگان در نشست این شورا، شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم پنج درصد آموزش و پرورش کردند.

الزام دیوان محاسبات به پرداخت سهم آموزش و پرورش‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی‌تختی‌ در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت این بخش مهم در مسیر توسعه، اظهار داشت: توجه به نیازهای این نهاد مهم که زیر بنای تربیت نیروی انسانی است بر کسی پوشیده نیست و جا دارد به جد مورد توجه باشد.
وی افزود: نگاه به آموزش و پرورش باید فرابخشی باشد و همه خود را موظف به حمایت از این حوزه مهم بدانند.
به گفته استاندار هرمزگان با توجه به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، مشکلات فرآروی آموزش و پرورش به ویژه در بخش مدارس باید به دقت احصا و نسبت به رفع آن اهتمام جدی به عمل آید.
هاشمی‌تختی در ادامه با اشاره به گزارش فرماندار بندرعباس که به نمایندگی از فرمانداران شهرستان‌های استان ارائه شد، خواستار توجه مسئولان ذی‌ربط به رفع موارد مطرح شده در این گزارش شد.
وی تاکید کرد: برخی مشکلات که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفت مربوط به انشعابات آب و برق، فرسودگی تجهیزات و سایر نیازهای مدارس بود که ادارات ذی‌ربط باید کمال همکاری را در راستی برطرف‌سازی مشکلات مدارس داشته باشند تا بتوانیم محیط آرام و شادابی را برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی ایجاد شود.
استاندار هرمزگان گفت: با وجود اطلاع از مشکلات شهرداری‌ها، در بحث پنج درصد سهم آموزش و پرورش آنچه ملاک عمل است قانون است که به صراحت نیز از سوی مراجع ذی‌ربط، اعلام شده است.
در این نشست مدیر‌کل دیوان محاسبات استان هرمزگان نیز طی سخنانی، پرداخت پنج درصد سهم آموزش و پرورش از منابع ماده 13 را برای شهرداری‌های استان الزام کرد و از تشکیل پرونده قضایی عدم همکاری در این بخش خبر داد.
به گفته مبینی، به منظور روشن شدن برخی ابهامات و با توجه به اهمیت موضوع، از تمام مراجع ذی‌صلاح استعلام به عمل آمد که قاطبه آنان بر این امر صحه گذاشتند تا منابعی که در ماده 13 و ماده 76 قانون شوراها آمده است باید وصول و به حساب خزانه واریز تا از این طریق 100 درصد آن به آموزش و پرورش ارائه شود.
این مقام مسئول با اعلام اینکه پرونده برخی شهرداری‌های استان به علت عدم پرداخت این حق قانونی آماده ارسال به محاکم قضایی است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی از ریاست شورای آموزش و پرورش استان درخواست می‌شود با ابلاغ به تمام شهرداری‌هایی که تاکنون در این زمینه همکاری نداشته‌اند، تاکید کنند حداکثر تا پایان شهریور ماه نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.
مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان در همین راستا بیان داشت: شهرداری بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین شهرداری استان در جلسه مشترک با دیوان محاسبات متعهد شد که موضوع وصول را پیگیری و اجرا کند.
مبینی در پایان تاکید کرد: این منابع، منابع شهرداری‌ها نیست چرا که شهرداری‌ها فقط امانتداری می‌کنند تا به خزانه واریز شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول