اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم عنوان کرد:

تاکید مراجع عظام مبنی بر حضور مردم در سرشماری

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم گفت: مراجع عظام تاکید داشتند که مردم شرعا مکلف هستند، در بحث سرشماری شرکت کرده و اطلاعات دقیق را ارائه دهند.

تاکید مراجع عظام مبنی بر حضور مردم در سرشماری
سیدرضا دهناد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن در استان همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن، تمام مردم به منظور تهیه آمار و اطلاعات مرتبط با اقشار مختلف مردم و وضعیت معیشتی خانواده‌ها، باید با مسئولان و عوامل اجرایی این طرح همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: در این صورت آمار به دست آمده هرچه بیشتر و بهتر در برنامه‌ریزی‌های کلان برای رشد، توسعه و پیشرفت کشور استفاده می‌شود.
مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم بیان کرد: در این سرشماری، اطلاعات مربوط به افراد از طریق مراجعه به خانوارها و انجام مصاحبه در محل سکونت آنها، صورت می‌پذیرد از این رو تکمیل فرم‌های مربوط به خانواده‌های غایب تا زمان حضور ایشان در منزل خود امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: به همین منظور، برای اطلاع خانواده‌هایی که به هنگام مراجعه آمار‌گیران در منزل حضور نداشته باشند برگه ویژه‌ای طراحی شده که بر روی آن شماره تلفن ستاد درج شده که این خانواده‌ها می‌توانند برای مراجعه بعدی آمار‌گیران ساعتی را مشخص کنند.
دهناد عنوان کرد: در دسترس بودن کارت ملی و شناسنامه تمام اعضای خانوار و یک قبض که کد پستی منزل در آن درج شده برای ارائه به آمار‌گیران از مواردی است که موجب تسهیل و تسریع در این سرشماری می‌شود.
مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: مرکز آمار کشور، به منظور بیان تکلیف شرعی شهروندان در ارتباط با مشارکت جدی در سرشماری از دفاتر مراجع تقلید استفتا مبنی بر چگونگی حضور و شرکت مردم در این سرشماری و ارائه اطلاعات دقیق صورت داده است.
وی اظهار کرد: مراجع تاکید داشتند که مردم شرعا مکلف هستند، در این بحث شرکت کرده و اطلاعات دقیق را ارائه دهند.
دهناد با بیان اینکه این طرح در تمام بخش‌ها و روستاهای استان اجرا می‌شود، بیان کرد: مرکز آمار ایران برنامه‌های تبلیغی در قالب فیلم آماده کرده است و در زمان مقتضی از شبکه‌های ملی و استانی پخش می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول