اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

رئیس جمهور وارد نهبندان شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم بیرجند ورزشگاه آزادی این شهر را ترک و برای حضور در جمع مردم نهبندان وارد این شهر مرزی شد.

رئیس جمهور وارد نهبندان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس جمهور که پس از سخنرانی در جمع مردم بیرجند بلافاصله با بالگرد به سمت نهبندان حرکت کرده بود وارد این شهر شد. شهرستان نهبندان با 41 هزار و 102 کیلومترمربع وسعت، جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی است.
معاون سیاسی فرماندار نهبندان در حاشیه ورود رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: نهبندان قطب معدنی خراسان جنوبی است به طوری که 70 معدن یعنی حدود 40 درصد معادن استان در این شهرستان فعال است.
علی خزایی افزود: قطب بودن در دامداری و شترداری نیز از دیگر شاخصه‌های مثبت و توسعه شهرستان نهبندان به شمار می‌‌آید.
وی تصریح کرد: این شهرستان 12 نوع ماده معدنی شناسایی شده و از لحاظ ذخایر گرانیت، منیزیت و کرومیت دارای معادن غنی است و بزرگترین معدن منیزیت خاورمیانه در فاصله 48 کیلومتری شمال شرق نهبندان قرار گرفته است.
معاون سیاسی فرماندار نهبندان گفت: شهرستان نهبندان با بیش از 12 هزار نفر شتر 80 درصد شتر استان و حدود 10 درصد شتر کشور را داراست.
خزایی تصریح کرد: بازارچه مرزی دوکوهانه یکی از بازارچه‌های مرزی استان خراسان جنوبی است که در شهرستان نهبندان واقع شده است.
وی تاکید کرد: بازارچه مرزی دوکوهانه در فاصله 55 کیلومتری مرکز دهستان بندان و در فاصله 110 کیلومتری شهرستان نهبندان و در فاصله 130 کیلومتری مرکز استان فراه و در فاصله 300 کیلومتری کابل واقع شده است و نیازمند حمایت بیشتر دولت است.
انتهای پیام/خ30
 


 




 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول