اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد:

آغاز برداشت محصول در مزارع خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز برداشت محصول تابستانه در سطح یک‌هزار و 600 هکتار در مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت محصول در مزارع خرمشهر
ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: کشت‌های تابستانه در سطح یک‌هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان در حال برداشت است.
وی با اشاره به نواحی در حال برداشت تصریح کرد: برداشت کشت‌های تابستانه در سطح مزارع روستاهای غرب کارون و حومه غربی و شرقی این شهرستان آغاز شده است.
به گفته مدیرجهاد کشاورزی خرمشهر این محصولات شامل یک‌هزار هکتار برنج، 300 هکتار لوبیا، 200 هکتار کنجد و سرگم در سطح 100 هکتار است.
وی در ادامه به خدمات ارائه شده به زارعان کشت‌های تابستانه اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 250 تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان شهرستان در راستای حمایت از وضعیت زراعی و کشت و کار آنها از سوی جهاد کشاورزی شهرستان ارائه شده است.
داوری با اشاره به دیگر اقدامات ارائه شده به کشاورزان خرمشهر خاطرنشان کرد: همچنین به‌کارگیری دو مهندس ناظر به منظور نظارت بر کشت‌های تابستانه از دیگر خدماتی است که به زارعان در طول مدت کاشت ارائه شده است.
وی در ادامه به دو کانال آبیاری احداث شده برای اراضی این شهرستان اشاره داشت و عنوان کرد: با مساعدت سازمان آب و برق استان برای تأمین آب شیرین نخیلات منطقه، دو کانال آبیاری احداث شده که آماده بهره‌برداری است.
مدیرجهاد کشاورزی خرمشهر اضافه کرد: یکی از این کانال‌ها با عنوان "ولیعصر"، آب شیرین رودخانه کارون را به اراضی نخیلات شلمچه یا حومه غربی هدایت می‌کند و دیگری که بتنی است در جزیره‌مینو احداث و آب کارون را به مسیر اراضی کشاورزی منطقه رهنمون می‌کند.
وی با تأکید بر تغییر فرهنگ‌ کشاورزی در منطقه بیان کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی بین نیروهای مولد منطقه و بخش کشاورزی پیوندی اساسی و مجدد ایجاد شده و این امر در پیشرفت کشاورزی منطقه بسیار اثرگذار است.
داوری در پایان گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته به‌زودی شاهد ارتقای وضعیت کشاورزی در حد اعلا باشیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول