اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر:

برداشت محصول لوبیا در شوشتر آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از آغاز برداشت لوبیا از سطح مزارع شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: برداشت لوبیا در مزارع شوشتر آغاز شده است.

برداشت محصول لوبیا در شوشتر آغاز شد
نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: برداشت محصول لوبیای سبز آغاز شده که این محصول در سطح 8 هزار و 250 هکتار کشت شده است.
وی با اشاره به کشت پاییزه در سطح شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: کشت محصولات پاییزه در سطح مزارع شهرستان شوشتر اعم از سیب زمینی، پیاز و گندم به صورت دیم و آبی در شوشتر آغاز شده است.
پوررکنی اظهار کرد: در مجموع در فصل تابستان ماش در 5320 هکتار، برنج در 13 هزار و 690 هکتار،‌ کنجد در 190 هکتار، سورگوم 120 هکتار و سویا در سطح 20 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان کشت شده است.
در کشت جدید ذرت در سطح شهرستان شوشتر ذرت دانه‌ای در بیش از 3هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر کاشته شده است.
وی با اشاره به کشت ذرت علوفه ای در شوشتر گفت: در سال جاری به میزان 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر نیز زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است.
پوررکنی با اشاره به کشت محصولات پاییزه گفت: در سال جاری به ریش از 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.
وی با اشاره به توزیع ذرت علوفه ای در شوشتر گفت: 4 هزار و 550 تن ذرت علوفه ای در سال زراعی  جاری به ارزش یک میلیارد و 141 میلیون ریال در راستای کمک به تولید اقتصادی دامداری‌ها تحویل دامداران شهرستان گردید.
پوررکنی حفظ کیفیت علوفه و جلوگیری از کاهش مواد مغذی و کاهش هزینه های تولیدات دامی با استفاده از منابع علوفه ای ارزان قیمت را از جمله اهداف توزیع علوفه بین دامداری‌ها ذکر کرد.
وی افزود همچنین 3 هزار و 100 قطعه نیمچه مرغ بومی به صورت رایگان بین روستاییان این شهرستان توزیع شد.
وی گفت: احیاء سنت پرورش مرغ بومی ،استفاده بهینه از منابع غذایی مازاد و غیر قابل مصرف موجود، افزایش جمعیت مرغ بومی ،تأمین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز خانوارهای روستایی و توسعه کارهای جنبی و افزایش درآمد روستائیان از جمله اهداف توزیع نیمچه بومی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول