اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی هشدار داد:

لزوم تسریع در برداشت محصولات کشاورزی برای جلوگیری از خسارت

خبرگزاری فارس: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از کشاورزان استان خواست در برداشت محصولات کشاورزی برای جلوگیری از خسارت به دلیل افت پنج درجه‌ای دما تسریع کنند.

لزوم تسریع در برداشت محصولات کشاورزی برای جلوگیری از خسارت
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام ظهر امروز در جمع با بیان اینکه طبق گزارش سازمان هواشناسی در سه روز آینده و مشخصاً از روز پنج‌شنبه 28 مهرماه شاهد افت دمای پنج درجه‌ای در استان خواهیم بود، اظهار داشت: به کشاورزان توصیه می‌شود اخطارهای سازمان در این زمینه
را نادیده نگرفته و با تسریع در برداشت محصولات به جا مانده، از خسارت به محصولات خود ممانعت کنند.
وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی به کشاورزان استان جهت ممانعت از ایجاد خسارت و جلوگیری از سرمازدگی میوه‌های درختی همچون سیب و  محصولات زراعی گوجه‌فرنگی، یونجه و ذرت سیلویی به دلیل افت پنج درجه‌ای دما در سه روز آینده هشدار داده است.
ایرانی‌فام، ‌با بیان اینکه چین آخر یونجه در بعضی از نقاط  استان هنوز برداشت نشده است، افزود: در صورت عدم برداشت محصول یونجه، احتمال خسارت به آن محتمل بوده و در خوشبینانه‌ترین وضعیت، یونجه از نظر کمی و کیفی افت خواهد کرد.
ایرانی‌فام با بیان اینکه یکی از بلایای طبیعی که هر ساله بر محصولات کشاورزی استان خسارت وارد می‌کند، سرمازدگی پاییزه است، ادامه داد: سرمازدگی پاییزه سبب ایجاد خسارت به ذرت سیلویی  و گوجه‌فرنگی می‌شود و افت دمای پنج درجه‌ای ممکن است موجبات ضرر کشاورزان را فراهم سازد از این رو تسریع در برداشت آنها نیز توصیه سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سیب از جمله محصولات استان است که به صورت کامل برداشت نشده است، ادامه داد: کشاورزان برای جلوگیری از هرگونه خسارت به محصول سیب باقی مانده اقدام و میوه‌های برداشت و بسته‌بندی شده را به محل‌های امن منتقل کنند و ضمنا از سایر روش‌های معمول و ممکن نیز غافل نباشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول