اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دماوند صورت گرفت؛

برگزاری نخستین جشنواره برداشت محصول سالم

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره شکرگزاری محصولات کشاورزی سالم در شهرستان دماوند برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره برداشت محصول سالم
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در این جشنواره که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مجری طرح ملی آی‌پی‌ام کشور، مسئولان جهاد کشاورزی استان تهران و دیگر مسئولان محلی در روستای جابان برگزار شد، اظهار کرد: چندی پیش شهرستان دماوند شاهد تشکیل نخستین تشکل کشاورزان تولید‌کننده محصولات ارگانیک در کشور بود.
حمیدرضا خلیلی ادامه داد: این تشکل خودجوش امر تولید خود را بر اصل استفاده حداقلی از سموم شیمیایی برای پرورش محصولات زراعی بنا نهاده است.
وی تصریح کرد: در بخشی از این اراضی تحت کشت محصولات ارگانیک، میزان استفاده از کودهای غیرآلی به عدد صفر نیز رسیده است.
خلیلی، دماوند را شهرستانی پیشگام در امر تولید محصولات سالم خواند و افزود: قصد و انگیزه مجموعه تلاشگر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، بخش‏های خصوصی فعال در عرصه‏های زراعی این شهرستان و کشاورزان زحمتکش تبدیل دماوند به نخستین شهرستان تولید‌کننده محصولات سالم و اشاعه‏دهنده این فرهنگ مهم به دیگر نواحی کشور است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به مزایای برتر تولید محصولات سالم خاطرنشان کرد: تولید محصولات سالم و ارگانیک که در سایه حذف سموم شیمیایی و استفاده از کودهای آلی و ریزمغذی محقق می‏شود، دارای مزایای بسیاری است.
وی ادامه داد: از جمله این محسنات می‏توان به بالا بردن سطح سلامت اقشار مختلف جامعه اشاره کرد زیرا بر اساس آخرین دستاوردهای کارشناسان امور بهداشتی سموم کشاورزی می‏توانند در درازمدت به بیماری‏های متعدد از جمله انواع سرطان تبدیل شوند.
خلیلی تصریح کرد: افزایش سود اقتصادی کشاورزان دیگر مزیت برتر ایجاد بسترهای لازم برای تولید محصولات زراعی سالم است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند سیب این خطه را برندی ملی و جهانی خواند و افزود: امروز مصرف‌کنندگان محصولات زراعی در کشور و حتی جهان به کیفیت ممتاز سیب دماوند اذعان دارند.
وی ادامه داد: اما باید این محصول مرغوب با استفاده از روش‏های نوین تولید، همچون دیگر شاخصه‏های برتر کنونی به فاکتور سلامت نیز شهره جهانیان شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول