اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن:

بازسازی واحدهای زلزله زده خوی در برنامه بنیاد قرار دارد

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعلام کرد: بازسازی واحدهای زلزله زده خوی در برنامه کاری بنیاد مسکن قرار دارد.

بازسازی واحدهای زلزله زده خوی در برنامه بنیاد قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اسدالله مهدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: البته بر اساس بازدیدی که کارشناسان بنیاد از منطقه داشتند، تخریب نداشتیم و صرفاً دیوار حیات و یا فضای کوچک انباری‌ها ترک برداشته است.
وی افزود: با این وجود به همکاران خود توصیه کردیم که سریع همه واحدهای مسکونی آن مناطق را مورد بازدید و جاهایی که خطرناک و آسیب عمده دیده‌اند را تعیین خسارت کنند که انشاء الله بازسازی آن در برنامه کاری بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال 84 شروع شده است، گفت: بر همین اساس باید سالانه 200 هزار مسکن روستایی بهسازی شده که در این راستا بازسازی و نوسازی یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن روستایی در برنامه کاری بنیاد مسکن قرار دارد.
به گفته وی، از این تعداد بازسازی و نوسازی یک میلیون و 400 هزار شروع شده که خوشبختانه از این تعداد واحد مسکونی یک میلیون و 40 هزار واحد به اتمام رسیده است.
مهدیان با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مشکل خاصی در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها برای اجرای طرح‌های بهسازی مسکن روستایی وجود ندارد، اظهار داشت: بانک‌ها نهایت همکاری را داشته‌اند و تا به حال برای بهسازی یک میلیون و 600 هزار واحد مشارکت کرده‌اند نشان می‌دهد که همکاری خوبی برای بهسازی مسکن روستایی داشته‌اند.
وی تصریح کرد: بانک‌ها به ویژه در سال گذشته که بهسازی 400 هزار واحد مسکن روستایی در کشور شروع شد مشارکت داشته که تاکنون 344 هزار واحد عقد قرار داد شده و 50 هزار واحد نیز تا پایان این ماه عقد از سوی بانک‌ها قرار داد می‌شود.
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین با اشاره به اینکه تنها در خراسان شمالی مشکل واحدهای موریانه زده وجود دارد، گفت: در این راستا کارشناسان بنیاد مسکن مطالعات خود را در آشخانه انجام داده که اجرای طرح‌های بهسازی این واحدها در دستور کار این نهاد قرار دارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه معاونان در راس هیئتی صبح امروز وارد بجنورد مرکز خراسان شمالی شد.
افتتاح فاز دو پروژه 112 واحدی شهرک ولیعصر، پروژه 50 واحدی مسکن مهر آشخانه و  افتتاح هزار و 531 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر خراسان شمالی از برنامه‌های سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به خراسان شمالی است.
همچنین بیست و هشت هزارمین بهسازی مسکن روستایی خراسان شمالی، طرح هادی روستای ملاحسن نیز در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول