اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

آمادگی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران آمادگی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان وان ترکیه اعلام کرده است.

آمادگی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه
 وحید جلال‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مقامات ترکیه خواهان آمبولانس و ماشین‌های سنگین هستند که مورد موافقت ایران قرار گرفته و در آینده نزدیک این ماشین‌ها ارسال می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر نخستین محموله کمک‌های انسان دوستانه کشورمان شامل آمبولانس و ماشین‌های سنگین از طریق مرز رازی در حال عزیمت به ترکیه است.
این مسئول با اشاره به کمک‌رسانی به مردم زلزله زده ترکیه، تصریح کرد: سرپرستی این گروه کمک‌رسان را فرماندار خوی برعهده دارد.
جلال‌زاده با بیان اینکه امدادرسانی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرماندار خوی در وان ترکیه به سر می‌برد و مقرر شده فردا گزارشی از وضعیت زلزله زدگان ارائه دهد تا در ارتباط با چگونگی ارسال کمک‌های بعدی تصمیم‌گیری شود.
وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران آذربایجان غربی، گفت: ستاد بحران در استان آذربایجان غربی تشکیل شده و با کمک هلال‌احمر در حال آماده کردن کمک‌های انسان دوستانه برای زلزله زدگان ترکیه‌ای است.
این مسئول ادامه داد: در صورتی که مسئولان وان ترکیه اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان را اعلام کنند، کمک‌های خود را به سمت و سوی نیاز زلزله‌زدگان سوق می‌دهیم و در حال حاضر این کمک‌ها شامل اقلام موردنیاز و ضروری زلزله زدگان است.
استاندار آذربایجان غربی افزود: در راستای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه دقایقی پس از اعلام خبر زلزله مسئولان استان آذربایجان غربی با مسئولان استان وان ترکیه تماس گرفته و آمادگی خود را برای پذیرش مجروحان زلزله اعلام کردند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول