اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:

افتتاح 6 هزار واحد مسکونی استان بوشهر در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در سه بخش تفاهمنامه سه‌گانه، تعاونی مسکن مهر و خودمالکی 6 هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 6 هزار واحد مسکونی استان بوشهر در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا صفایی بوشهری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسریع و تکمیل کمی و کیفی این پروژه در سه شیفت کاری گام‌های اساسی در فرایند عملیاتی شدن جهاد اقتصادی در بخش مسکن برداشته شده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی در استان بوشهر پیش بینی می‌شود که نرخ تورمی در بخش خرید و اجاره مسکن کنترل شود.
صفایی بوشهری احداث مسجد به‌عنوان بخش فرهنگی مذهبی در کنار ساخت و سازهای تخصصی در مسکن مهر را یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی ذکر کرد و گفت: در این زمینه شش باب مسجد در استان بوشهر در مجموعه‌های مسکن مهر ساخته می‌شود.
وی در مورد مشکلات انبوه‌سازان مسکن مهر نیز بیان کرد: اقساط اول و دوم و بخش عمده قسط سوم به انبوه‌سازان مسکن مهر پرداخت شده و در صورت رفع موانع قانونی 15 درصد قسط سوم نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر یادآور شد: کل پرداختی تسهیلات مسکن مهر در استان بوشهر تاکنون 3 هزار و 276میلیارد ریال است.
وی با اعلام اینکه میزان تعهدات ساخت مدرسه در مسکن مهر تا سطح اسکلت است ادامه داد: سه باب مدرسه در مجموعه مسکن مهر استان بوشهر در نظر گرفته شده که در شهر جدید عالی شهر به اتمام رسیده و در حال تحویل به سازمان تجهیز و نوسازی مدارس هستیم و یک باب نیز در خورموج در دست ساخت است.
صفایی بوشهری در زمینه آخرین وضعیت بیمارستان جدید 200 تختخوابی بوشهر نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 97درصد است که تا آذرماه این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تحویل می‌شود و از آنجا که دانشگاه نیز اقدام به نیازسنجی تجهیزات و خرید وسایل کرده است، پیش‌بینی می‌شود که در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: امسال 64 میلیارد ریال اعتبار مصوب ملی برای بیمارستان بوشهر پیش‌بینی شده که تاکنون 46میلیارد ریال آن جذب شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص بیمارستان 160 تختخوابی در دست ساخت شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان نیز عنوان کرد: با تزریق 81 میلیارد ریال اعتبار و جذب 60میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 76 درصد انتظار می‌رود که این بیمارستان در شش ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی در خصوص آخرین وضعیت جاده تنگک به شهر جدید عالی شهر نیز گفت: این جاده با ایمن سازی و خط کشی‌های استاندارد برای بهره‌برداری آماده است که به دلیل به اتمام نرسیدن خط 14 اتوبان بوشهر ـ دیر رونمایی نشده است و انتظار می‌رود تا دو ماه آینده این جاده به‌عنوان خروجی دوم شهر بوشهر مدنظر است مورد استفاده عمومی قرار گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول