اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ضعف نظارت بر مسکن مهر برطرف شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ضعف نظارت بر مسکن مهر با حضور مستمر مهندسان ناظر باید تقویت و ضعف آن برطرف شود.

ضعف نظارت بر مسکن مهر برطرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مسکن مهر استان اردبیل اظهار داشت: مردم در بسیاری از مناطق استان منتظر پایان پروژه مسکن مهر و سکونت در آن هستند اما ما با برخی از اقدامات خود که در حقیقت ناشی از رو راست نبودن با مردم است سبب شدیم تا مردم در تحویل مسکن مهر دچار برخی خلف وعده شده و حتی از عضویت در تعاونی‌ها انصراف دهند.
وی مسکن مهر گیوی را به عنوان نمونه بارز این بدقولی‌ها به مردم و نارضایتی‌ از سوی آنها  اعلام کرد و افزود: اگر شفاف و روشن در بحث مسکن مهر ورود پیدا کنیم و قیمت واقعی ساخت مسکن مهر را برای مردم اعلام کنیم بی‌شک بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و می‌توانیم اعتماد و همراهی مردم را شاهد باشیم.
این مسئول با انتقاد از برخی سهل‌انگاری‌ها در پروژه مسکن مهر گیوی و اضافه دریافت دو میلیون تومان از مردم بابت خاکبرداری، ابراز داشت: ما به جای دریافت حداقل هزینه‌ها برخی هزینه‌های مازاد را نیز بر مردم تحمیل کردیم که این خود دور از انصاف و برخی وعده‌هایی است که در مسکن مهر ارزان قیمت به مردم داده‌ایم.
استاندار اردبیل یکی دیگر از مشکلات را موضوع فنی، طراحی و نظارت توصیف کرد و افزود: تعاون و مسکن و شهرسازی موظف هستند ظرف دو هفته تمام مسائل مربوط به مسکن مهر کوثر اعم از مکان‌یابی، طراحی، اجرا، فنی و هزینه‌ای پروژه را ارزیابی کرده و نتیجه را به استانداری و وزارت مسکن اعلام کنند.
صابری ادامه داد: اگر افراد و عناصری در این امر تخطی کرده باشند و متخلف شناخته شوند باید به مردم معرفی شوند چرا که ما نباید در ساخت، تحویل و نظارت بر مسکن مهر قصور و سهل‌انگاری داشته باشیم و یا بخواهیم برخی کوتاهی خود را به گردن مردم بیندازیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل از مجموعه نظام مهندسی استان خواست تا در نظارت‌های خود به ویژه به کارگیری مهندسان ناظر مجرب، دلسوز و کارآزموده به وظیفه خود شایسته و مطلوب عمل کنند چرا که بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در استان اردبیل همچنان از ضعف نظارت رنج می‌برند.
وی با بیان اینکه باید قیمت تمام شده مسکن مهر یکسان و تنها بر اساس متراژ واحد مسکونی تفاوت اندک داشته باشد، گفت: باید در انعقاد قرارداد از طریق تعاونی‌ها با متقاضیان دقت کنیم که در تحویل مسکن مهر می‌خواهیم کدام زیرساخت‌ها و بنا را تحویل داده و در قبال آن پول منطقی از مردم بگیریم.
این مسئول هرگونه تشویش اذهان عمومی را در مورد روند اجرایی مسکن مهر حرکتی نامطلوب توصیف کرد و افزود: مسکن و شهرسازی به همراهی تعاون وظیفه دارند تا مسکن مهر را با احترام و تکریم کامل و روشنگری ذهن برخی از متقاضیان و رفع گره‌های کور در این حوزه تحویل داده و به سئوالات مردم پاسخ دهند و در این باب از هرگونه توجیه کارهای انجام شده و یا نشده پرهیز کنند.
استاندار اردبیل به مشکل بسیاری از تعاونی‌ها در پرداخت حق بیمه و مالیات متقاضیان مسکن مهر اشاره کرد و افزود: باید بر اساس قانون در این زمینه نیز آگاه‌سازی کنیم و اجازه ندهیم هر کس بنا به خواسته و مطلوب خود رفتار کرده و هزینه‌های مازادی را از متقاضیان مسکن مهر بگیرد.
صابری تعریف مشخص از سرانه فضاهای فرهنگی و آموزشی را در پروژه‌های مسکن مهر ضروری توصیف کرد و گفت: امروز در اکثر مسکن‌های مهر نیازمند ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی تفریحی و امنیتی هستیم که در این زمینه باید اقدامات لازم از سوی تعاونی‌ها انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود گفت:‌ در استان اردبیل به هیچ پروژه‌ای حتی در حوزه ترمیم یک موزائیک شهری نیز بدون مطالعه، نقشه و طراحی اجازه ساخت و ساز و پیشرفت پروژه را نمی‌دهیم چرا که باید اجرای پروژه‌ها به صورت دقیق مورد ارزیابی کارشناسان و مهندسان فنی و اجرایی قرار گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول