اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام‌نور کردستان تأکید کرد:

راه‌اندازی و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در پیام‌نور کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان با اشاره به نقش متعالی مراکز دانشگاهی در تولید فکر و بصیرت‌افزایی جامعه، گفت: با تمام توان برای راه‌اندازی و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در مراکز و واحدهای تابعه پیام نور تلاش خواهیم کرد.

راه‌اندازی و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در پیام‌نور کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن پیشوایی‌علوی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور کردستان در سنندج اظهار داشت: توجه به مباحث فرهنگی و اعتقادی در فضاهای دانشگاهی و نشر هرچه بیشتر معنویات در بین دانشجویان می‌تواند نقش بسزایی در مصون سازی آنان در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایفا کند و پیام نور استان نیز این مهم را در اولویت فعالیت‌های خویش قرار داده است.
وی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه از جایگاه ویژه‌ای در ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی برخوردار هستند و توجه به نظرات و مطالب کارشناسی‌شده و دغدغه‌های نخبگان دانشگاهی از جمله استفاده مهم و مؤثر از این ظرفیت است.
سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و بهره‌مندی از نظرات نخبگان دانشگاهی در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: با تمام توان برای تحقق این مهم در مراکز و واحدهای تابعه گام برمی‌داریم.
پیشوایی‌علوی خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور استان کردستان با 10 مرکز و واحد تابعه گام‌های مؤثری و منسجمی را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان خویش برداشته و هم اکنون نیز 115 انجمن علمی و فرهنگی، 35 کانون فرهنگی و دانشجویی و 35 نشریه دانشجویی در سطح مراکز و واحدهای تابعه استان فعال هستند.
وی از تشکیل و فعال‌شدن کمیته‌های فرهنگی و دانشجویی در همه مراکز و واحدهای تابعه پیام نور کردستان خبر داد و افزود: امید است اعضای هیئت علمی و دانشجویان ساعی پیام نور استان با تلاشی مضاعف در بالندگی و شکوفایی علمی، فرهنگی و اجتماعی استان نقش بسزایی را ایفا کنند.
پیشوایی‌علوی افزود: فعال‌کردن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها در فضایی نقدپذیرانه و کارشناسی شده از جمله نیازهای جامعه برای شتابی روزافزون در فتح قله‌های عزت و اقتدار است و امید است این کرسی‌ها هرچه سریعتر در فضاهای دانشگاهی استان راه‌اندازی شوند.
در ادامه این جلسه نیز پیرامون هرچه فعال‌کردن کمیته‌های حجاب و عفاف در مراکز و واحدهای پیام نور استان و ساماندهی امور فرهنگی در مراکز آموزشی تابعه استان مصوباتی گرفته شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول