اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان بوشهرخبر داد:

هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری از طرق پیامک

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا استان بوشهر در ارتباط با شیوه جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به شهروندان هشدار داد.

هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری از طرق پیامک
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جواد جهانشیری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عده‌ای سودجو با ارسال پیامک متنی با مضمون (( شما در قرعه کشی مشترکان تلفن همراه برنده 500 هزار تومان شده‌اید، لطفاً شماره عابر بانک و رمز cvv2 خود را به شماره . . . . . . . ارسال کنید تا جایزه شما به حسابتان واریز شود)) به افراد ناشناس ، اقدام به برداشت وجه یا خرید اینترنتی از حساب مالباخته کرده و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مالباخته پس از مراجعه به بانک متوجه می‌شود نه تنها پولی به حساب وی واریز نشده، بلکه مبالغی نیز از حساب وی برداشت شده است و تازه متوجه اشتباه خود می‌شود که با پیگیری پلیس تاکنون چندین نفر کلاهبردار در این ارتباط دستگیر شده‌اند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر بااشاره به اینکه کلاهبرداری با این شیوه در حال گسترش است، به هموطنان هشدار داد هرگز شماره و رمز عابر بانک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند تا در آینده شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم .
وی همچنین از شهروندان در خواست کرد در صورت مواجهه با مواردی از این قبیل ، فوراً مراتب را با پلیس آگاهی و یا 110 در جریان بگذارند.
جوانشیری با اشاره به گسترش جرایم اینترنتی گفت: برخی از متصدیان کافی نت با استفاده از نصب نرم افزاری بر روی سیستم خود به شماره حساب بانکی مشتریان دسترسی یافته و در یک فرصت مناسب اقدام به انتقال وجه نقد از شماره حساب مشتریان به شماره حساب خود می نمایند.
وی به راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان باید هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبوردهای مجازی استفاده کنند، هرگز از طریق ایمیل‌های تبلیغاتی ناشناس اقدام به خرید کالا نکنید. هنگام پرداخت‌های اینترنتی به آدرس صفحه پرداخت دقت کنید.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان بوشهر متذکر شد: هرگز به ایمیل‌های ناشناس اعتماد نکنید و حتی الامکان از انجام عملیلات بانکی در کافی‌نت‌ها خودداری کرده و چنانچه درصدد انجام عملیات بانکی از طریق کافی‌نت‌ها هستید به کافی‌نت‌هایی مراجعه کنید که اعتماد و اطمینان کامل به صحت عمل متصدی آن داشته باشید.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول