اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

پلیس قضایی از ملزومات دستگاه قضاست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: برای اجرای عدالت محض، وجود پلیس قضایی از لوازم و ملزومات دستگاه قضاست.

پلیس قضایی از ملزومات دستگاه قضاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اردبیل اظهار داشت: جایگاه قاضی در دین اسلام جایگاهی بسیار بزرگ است و باید طوری تلاش شود تا جلوی دست‌اندازی‌ها به این جایگاه گرفته شود.
وی با بیان اینکه قضاوت شأن بزرگی دارد و منصب پیامبران، معصومین و فقهای جامع‌الشرایط عادل است، افزود: قوانین ما اعم از قانون اساسی همه در راستای فقه تشیع تصویب شده و منبعث از فقه اسلامی است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اصولی از قانون اساسی، ابراز داشت: قوه قضاییه هنوز 10 درصد از وظایفی را که قانون اساسی بر عهده وی گذاشته عمل نکرده بنابراین گسترش عدل و دفاع از آزادی‌های مشروع هنوز جای کار فراوانی دارد.
این مسئول حسن نظارت بر اجرای قوانین در کشور را ضروری دانست و گفت: دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور در این امر یاریگر دستگاه قضا هستند و همدیگر را تکمیل می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشگیری از جرایم را از نکات بارز فعالیت‌های دستگاه قضا اعلام کرد و افزود: قاضی باید به عدالت حکم کند و نباید از هر طرف به قاضی اعمال نفوذ شده و جابه‌جا شود.
رضایی به استقلال نظر قضات اشاره کرد و گفت: قاضی در اظهار نظر و رسیدگی به پرونده باید مستقل بوده و رای واحد داشته باشد که این می‌تواند استقلال دستگاه قضا را نیز رقم بزند.
وی ادامه داد: قاضی در محکمه مافوق ندارد و مافوق او تنها خداست و باید بین خود و خدای خود معامله عدالت کند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر اینکه حکم صادر شده از سوی قاضی باید از جایگاه قانونی برخوردار باشد، اظهار داشت: هنوز هم لازم است تا برای عده‌ای کلاس‌های آموزشی حقوقی و قضایی برگزار شده و جایگاه‌ها را به آنان بشناسانیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های چندین ساله یعقوب نادری رئیس کل‌دادگاه‌های عمومی و انقلاب اردبیل، صفر نیازی به سمت رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اردبیل معرفی شد.
همچنین مهدی کریمی به عنوان معاون قضایی دادگستری کل و رئیس دادگاه شعبه هفت تجدید نظر و سید ابراهیم نجفی به عنوان معاون قضایی رئیس کل و مستشار دادگاه تجدید نظر معرفی شدند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول