اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور سیستان‌وبلوچستان:

دهیاران از طریق پیامک حوادث را به پلیس اطلاع دهند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: دهیاران به منظور کنترل جاده‌های فرعی و روستایی از طریق پیامک با پلیس ارتباط برقرار کرده و حوادث را اطلاع دهند.

دهیاران از طریق پیامک حوادث را به پلیس اطلاع دهند
ستار رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: ارتباط پلیس با دهیاران از طریق سامانه پیامک امکان‌پذیر می‌شود و دهیاران می‌توانند تمام تصادفات و نیز دیگر موارد همچون طوفان و سیل در جاده‌های روستایی و فرعی را گزارش دهند.
وی افزود: با وجود امکانات کیفی در استان سیستان و بلوچستان متأسفانه از نظر تصادفات در جایگاه خوبی قرار نداریم.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی صورت می‌پذیرد،
تصریح کرد: با افزایش گشت نامحسوس، تصادفات در جاده‌های اصلی کاهش یافته است.
رحمانی به تشکیل راهوران محله در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: کاهش تلفات جانی، کاهش خسارات مالی در راه‌های روستایی آسفالته، افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله اهداف پلیس از تشکیل راهوران محله در روستاها است.
وی افزود: دهیاران به منظور کاهش تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی با پلیس ارتباط خود را توسعه دهند و جلساتی را به صورت کارشناسی با پلیس داشته باشند.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پلیس توان پوشش دادن تمامی جاده‌های فرعی و روستایی را ندارد اما دهیاران می‌توانند از طریق مکاتبه به پلیس برای پوشش تصادفات در صحنه حضور یابند.
رحمانی با بیان اینکه کاهش سوانح ترافیکی بدون مشارکت آحاد مردم امکانپذیر نیست، گفت: یکی از دلایل تصادفات در جاده‌ها عدم پیشرفت راه‌ها بوده که متناسب با افزایش تردد ماشین‌ها، جاده‌ها توسعه پیدا نکرده است.
وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد، افزود: دهیاران در روستاها فرهنگ بستن کمربند در خودروها را گسترش دهند.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان بیان کرد: دهیاران در روستاها بر سیستم روشنایی خودروها نظارت داشته باشند.
رحمانی عنوان کرد: گسترش فرهنگ ترافیک در مکان‌های عمومی، وادار کردن رانندگان روستایی به نصب چراغ یا شب نما، گزارش دادن حوادث، نصب علائم از جمله وظایف دهیاران است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول