اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دماوند در مجلس:

اشتغال در دماوند یک دغدغه واقعی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ایجاد اشتغال در شهرستان دماوند را یک دغدغه واقعی خواند.

اشتغال در دماوند یک دغدغه واقعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین عصر امروز در آیین گشایش شهرک صنعتی صالح‏آباد دماوند که با حضور فرماندار، مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان تهران و دیگر مسئولان شهرستانی در محل این شهرک برگزار شد، اظهار داشت: مقوله بیکاری نه تنها در شهرستان دماوند بلکه برای کل نظام یک دغدغه واقعی محسوب می‏شود.
وی ادامه داد: انتظار مردم و مسئولان شهرستان دماوند از صاحبان صنایع شهرک صنعتی صالح‏آباد به رغم دیگر شهرک صنعتی شهرستان دماوند که نتوانست با جذب سرمایه‏گذاری‏های بخش خصوصی حضوری قوی در بازارهای ملی داشته باشد، جبران این کاستی بزرگ است.
رامین با بیان اینکه شبکه برق‏رسانی واحدهای صنعتی این شهرک با کمبودی مواجه نیست، افزود: خوشبختانه با پیگیری‏های به عمل آمده و درایت مسئولان شرکت برق منطقه‏ای تهران کاستی‏ها در زمینه برق‏رسانی به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی صالح‏آباد برطرف شده است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‏های مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان تهران برای راه‏اندازی این شهرک صنعتی گفت: خوشبختانه مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان تهران از بدنه همین نهاد خدوم برخاسته است.
وی ادامه داد: از این رو، این مسئول به طور کامل به معضلات و موانع موجود در مسیر شهرک‏های صنعتی استان تهران و به ویژه شهرستان دماوند واقف است و مراسم افتتاحیه امروز حاصل تلاش‏های مجموعه تحت مدیریت وی بود.
رامین با دفاع از قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری پایتخت خاطرنشان کرد: قانون عدم صدور مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری پایتخت پایه و اساسی کاملا علمی دارد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نیز به عنوان نماینده مردم فرهنگی‏ترین شهرستان استان تهران و به رغم برخی نقطه نظرات مبنی بر لزوم رد این قانون، بر درستی آن تاکید داشتیم.
وی افزود: خاک و آب و هوای پایتخت و نواحی اطراف آن دیگر بیش از این تحمل آلودگی‏های زیست محیطی حاصل از فرایندهای شیمیایی کارخانجات صنعتی را ندارد.
رامین استقرار صنایع "های تک" را نقطه تلاقی دو مقوله اشتغالزایی و حفظ محیط طبیعی خواند و افزود: راهکاری که می‏توانست علاوه بر حفظ محیط زیست زیبای دماوند، ایجاد فرصت‏های اشتغال را نیز به دنبال داشته باشد، استقرار صنایع‌های تک بود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای برتر صنایع‌های تک خاطرنشان کرد: صنایع‌های تک از جمله صنایعی است که در عوض نیروی کار یدی نیازمند افرادی با تحصیلات دانشگاهی است.
وی تصریح کرد: خوشبخاته دماوند به عنوان دانشگاهی‏ترین شهرستان کشور از حیث وجود نیروی کاری تحصیل‏کرده و دانشمند بسیار غنی است.
رامین ادامه داد: علاوه بر این، صنایع های تک بر خلاف دیگر صنایع فعال دنیا نیازمند سطح اشغال اراضی چندانی نیست.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید به جرات بتوان فقدان آلایندگی زیست محیطی در صنایع های تک را بارزترین شاخصه برتری آن برشمرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول