اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

بنیان خانواده رعایت تقوا و احترام به افراد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیان خانواده رعایت تقوا و احترام متقابل به خانواده‌های یکدیگر است.

بنیان خانواده رعایت تقوا و احترام به افراد است
عفت شریعتی در آستانه روز ملی ازدواج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: واقعیت این مسئله این است که یک زن و شوهر جوان معمار خانواده خود هستند و ابزار این عمارت دو مسئله است یکی رعایت تقوا که در راس آن نماز قرار دارد و دیگری احترام متقابل به خانواده‌های همدیگر گذاشتن است.
وی افزود: اول ذی‌الحجه یادآور روزی بزرگ و در عین حال منحصر به فرد و قابل توجه در تاریخ است که در آن عرش شادی سر دادند و هفت آسمان چراغان گشت و اینگونه عقد آسمانی بین مولود کعبه و بانوی آب و آئینه بسته شد و این روز، روزی سرشار از عشق و مهر برای همیشه ثبت و آغاز عاشقی روایت و حکایت همیشگی تاریخ شد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بیان داشت: همزمان با حلول ماه مبارک ذی‌الحجه و در نخستین روز این ماه عزیز یکی از باشکوه‌ترین اتفاقات شیرین معنوی دنیای اسلام صورت گرفت که همان سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) است.
وی خاطر نشان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده یکی از مراحل مهم زندگی هر انسانی است که در سیر تکاملی و رشد شخصیتی خود از آن گذر می‌کند.
شریعتی بیان داشت: با ازدواج، مسئولیت فرد دیگری هم متوجه انسان شده و سعادت و خوشبختی او به زندگی انسان گره می‌خورد.
وی افزود: ضمن اینکه مسئولیت سنگین تربیت نیز برعهده دو زوج خواهد بود که هر گونه فرزندانشان را تربیت کنند آنها نیز سبب خوشبختی دیگری و فرزندان خودشان می‌شوند.
شریعتی تصریح کرد: به همین صورت می‌بینید که زندگی گروه عظیمی از انسان‌ها به یک ازدواج و تشکیل خانواده گره خورده است. البته جامعه هم از همین خانواده‌های شبکه‌ای تشکیل شده که سعادت جامعه به همین خانواده‌ها بستگی دارد.
نماینده مردم مشهد و کلات اظهار داشت: خداوند متعال جهان خلقت را با هدف آفریده و در این میان انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خویش برگزیده و بار امانت الهی را بر دوش او نهاده است،‌ خداوند انسان را دارای اختیار و اراده قرار داده و راه رشد و تکامل را پیش روی او گشوده  است، تا با حرکت در مسیر کمال خویش که همان قرب الهی است، به هدف آفرینش نزدیکتر شود.
وی بیان داشت: از منظر اسلام که دینی است کامل و جامع، ازدواج صحیح ابزاری است که بسیار زیاد به این رشد و تکامل کمک می‌کند و به آن توجهی خاص شده و نسبت به آن ترغیب شده است.

*رضایت خانواده از ازدواج فرزند در تحکیم ازدواج موثر است
شریعتی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از عوامل مؤثر در تحکیم خانواده این است که هر دو خانواده به ازدواج فرزندان‌شان راضی باشند، هرچه این رضایت به لحاظ کمی و کیفی عمیق‌تر باشد، این ازدواج از ضمانت بیشتری برخوردار است.
شریعتی افزود: گاهی خانواده‌ها به ظاهر فرزندانشان را از ازدواج منع نمی‌کنند ولی آثار نارضایتی خود را در گوشه و کنار نشان می‌دهند و این‌چنین زوجین به بی‌رغبتی خانواده‌های خود پی می‌برند و این معنا در روحیه‌ی زندگی مشترک آن‌ها (خودآگاه یا ناخودآگاه) تأثیر می‌گذارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: زندگی حضرت فاطمه (س( از این ضمانت محکم برخوردار بود و رضایت و خشنودی پیامبر(ص) از ازدواج فاطمه (س) با علی(ع) بر هیچ‌کس پوشیده نبود.
وی در رابطه با این موضوع گفت: از دیگر عوامل مؤثر در استحکام خانواده، نداشتن توجه به ارزش‌های باطل و دروغین در مقدمات ازدواج، نظیر تعیین مهریه، تهیه جهاز، برگزاری مراسم ازدواج و... است، بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که گاه کدورت‌ها و مشکلات خانوادگی در همان سپیده‌دم زندگی مشترک به واسطه‌ این برنامه‌ها و نداشتن توجه به ارزش‌های واقعی در طی آن‌ها به وجود می‌آید.
شریعتی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین محورها در تحکیم خانواده این است که زن و شوهر دیدگاه مثبتی درباره یکدیگر داشته باشند، هرچه این دیدگاه مثبت‌تر و متعالی‌تر باشد، به همان میزان هر دو از خوشبختی بیشتری در زندگی زناشویی برخوردار خواهند بود، اصلی‌ترین عاملی که رایحه رضایتمندی و خرسندی را در فضای زندگی مشترک می‌پراکند، سبزی و خرمی است که شاخسار بینش همسران نسبت به هم را بارور می‌کند و زمانی مودت میان زوجین تهدید می‌شود که پنداشت و نظرگاه آن‌ها نسبت به همسری با یکدیگر مخدوش شود و نخستین صاعقه‌ای که دیوار‌ اعتماد و محبت بین همسران را می‌شکافد، این است که یکی از زوجین بپندارد که همسرش وی را لایق همسری خود نمی‌بیند و یکی از دو همسر یا هر دو، در این اندیشه باشند که بهترین همسر را برای خود برنگزیده‌اند، اگر ‌این پنداشت در ذهن هر یک از زوجین باشد، سبب تلخ‌کامی و ناخرسندی در طرفین و البته تلخ‌تر و سنگین‌تر برای زوجی خواهد بود که مورد خسران قرار گرفته و می‌داند که همسرش او را لایق نمی‌شمارد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول