اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان اوقاف خبر داد:

انجام نظارت ستادی بر ادارات کل اوقاف استان‏ها

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه از انجام نظارت ستادی بر برنامه‏های اداره‏های کل اوقاف و امور خیریه استان‏ها از جمله سمنان خبر داد.

انجام نظارت ستادی بر ادارات کل اوقاف استان‏ها
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تقی رضایار ظهر امروز در انجام عملیات نظارت ستادی از برنامه‏های سال 90 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان که با حضور قائم‏ مقام، معاونان، مدیران کل و کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه صورت پذیرفت، عنوان داشت: هدف از نظارت ستادی، ارزیابی مسئولان سازمان از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه در حوزه‏های مختلف، حل ‏کردن پاره‏ای از مشکلات استان‏، شناسایی خلاقیت و ابتکارات، مسلط شدن بر ابعاد و مفاهیم موقوفات، ارزیابی مدیران در مهارت‏های اداری و فنی و . . . است.
وی با مساعد خواندن شرایط استان سمنان اظهار داشت: بنا داریم با این قبیل بازرسی‏های ستادی، راهی برای ساماندهی بیشتر بقاع متبرکه و زنده نگه داشتن امامزادگان و شناسایی بیشتر مردم در امر موقوفات ایجاد کنیم.
رضایار با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر "خدا رحمت کند مردی را که بداند چه کسی هست، از کجا آمده، کجا قرار دارد و به کجا می‏خواهد برود"، بیان داشت: ما نیز باید اینگونه باشیم و براساس این حدیث عمل کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: میانگین درآمد رقبه‏ها ماهانه در استان سمنان 4 هزار تومان بوده در حالی که در کشور میانگین رقبه‏ها 8 هزار تومان در هر ماه است.
رضایار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سازمان اوقاف اسنادی در بایگانی‏ها یافت می‏شود که ارزشی تاریخی و قیمتی دارد.
وی خواستار رسیدگی به امور مساجد و بقاع متبرکه شد و گفت: محیط و فضای امامزادگان را باید جذاب و پاکیزه نگه داریم تا جوانان که قشر عظیم این جامعه هستند به این مراکز فرهنگی و معنوی سوق داده و جذب شوند.
رضایار با پیش‏رو دانستن هفته وقف در شش ماهه دوم امسال اظهار داشت: لازم است تا پرسنل اوقاف در استان سمنان تمام عزم خود را جزم کرده و با توجه به فشرده ‏بودن و حجم بالای برنامه‏ها در فرصت باقیمانده ضمن اجرای برنامه‏های ابلاغی، پیشرفت خوبی در برنامه‏های سال 90 را در این استان شاهد باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بنا بر تدابیر نماینده ولی‏فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پس از ابلاغ برنامه سال هر استان و ارسال دستورالعمل‏های اجرایی برنامه‏ها، برنامه نظارت ستادی با حضور مسئولان ارشد سازمان در استان‏ها برگزار می‏شود تا در این بازرسی‏ها، ضمن نظارت بر نحوه اجرای برنامه‏های سازمان در استان، با ارائه راهکاری توسط مسئولان سازمان، مشکلات پیش‏روی اجرای برنامه‏ها نیز برطرف شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول