اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی:

درآمد بقاع متبرکه صرف امور بقعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: درآمد بقاع متبرکه صرف امور عمرانی و فرهنگی همان بقعه می‌شود.

درآمد بقاع متبرکه صرف امور بقعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در بازدید از بقاع متبرکه خراسان جنوبی اظهار داشت: روحانیان، هیئت امنا و خادمان باید زمینه لازم را برای حضور جوانان و نوجوانان در بقاع و اماکن متبرکه فراهم آورند و مردم باید افتخار کنند که برای حفظ اعتقادات دینی و مذهبی به مکان‌های متبرکه پناه می‌آورند.
وی افزود: اکثر امامزادگان استان چون در نقاط دور واقع شدند و سطح دسترسی مردم به قبور این بزرگواران مشکل است به همین دلیل به نوعی غریب واقع شده‌اند که هدف ما بازسازی قبور این امامزادگان و پیاده‌سازی امکانات در این بقاع است که همت مردم و مسئولان را میطلبد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: 40 درصد از درآمد حاصله از بقاع متبرکه در سال باید صرف امور عمرانی، 20 درصد در امور فرهنگی و مابقی نیز در امور مدیریتی و تجهیزاتی همان بقعه هزینه شود.
گرایلی گفت: هزینه‌های عمرانی بقاع عبارت است از تعمیر و مرمت، نماسازی و کف‌سازی، تکمیل، مقاوم‌سازی، توسعه، تخریب و احداث که شامل تهیه طرح جامع و طرح تیپ بقاع متبرکه است.
وی تصریح کرد: طرح جامع شامل زیارتگاه، سرویس بهداشتی و وضوخانه، ساخت ضریح، صحن و حیاط، رواق، پارکینگ، اتاق خدام، اتاق هیئت امنا، منبع آب، سقاخانه، اتاق نگهبان، دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، مسجد یا شبستان، ایوان، خرید زمین در صورت نیاز برای اجرای طرح، گنبد، سر درب ورودی، آبدارخانه، تسطیح و ساماندهی گورستان و محوطه بقعه، موتورخانه و تاسیسات، سالن اجتماعات، مجتمع فرهنگی تربیتی، بازارچه تجاری، آشپزخانه، کشتارگاه، فضای سبز، خانه عالم، پایگاه بسیج، جاده دسترسی، مجتمع آموزشی، مجتمع ورزشی، مجتمع درمانی، دیوارکشی و حصارکشی بقعه است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هزینه‌های مدیریتی بقعه، نظارت بر حسن انجام تامین حفاظت و حراست فیزیکی بقاع، نظافت و بهداشت، پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن بقاع، ارائه خدمات رفاهی به خدام، پرداخت حقوق و مزایای خدام و کارکنان بقاع را شامل میشود.
گرایلی یادآور شد: هزینه‌های فرهنگی بقاع متبرکه شامل برگزاری طرح نشاط معنوی، آرامش بهاری، یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه به صورت متمرکز، تهیه و عرضه محصولات فرهنگی، آذین بندی و فضاسازی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن، گرامیداشت اعیاد اسلامی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، مسابقات مدیحه‌سرایی، اذان، ابتهال و مسابقات حفظ، قرائت، ترویج معارف نورانی معصومان و تقویت باورهای دینی و تبیین نقش محوری ولایت فقیه و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس در بقاع متبرکه، معرفی بقاع متبرکه شاخص از طریق رسانه و ساخت تابلوی راهنمای امامزادگان است.
وی یادآور شد: نذورات امامزادگان به صورت ماهیانه و با آمادگی هیئت امنا بقعه بازگشایی و غبارروبی میشود و با حضور نماینده اوقاف و امور خیریه، نماینده بانک، نیروی انتظامی و هیئت امنا نذورات شمارش میشود و بعد از امضای صورت جلسه مبالغ به بانک و به حساب بانکی به نام امامزاده  واریز میشود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول