اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

بقاع متبرکه سنگرهای دفاعی در جنگ نرم هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در عرصه جنگ نرم بقاع و اماکن متبرکه سنگرهای دفاعی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن هستند.

بقاع متبرکه سنگرهای دفاعی در جنگ نرم هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مسعود انصاری شنبه شب در مراسم تجلیل از خادمان بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین که با حضور خانواده‌هایشان در باغ ولایت قزوین برگزار شد،‌ بیان کرد: در ابتدا لازم است عید سعید فطر را خدمت شما عزیزان تبریک بگویم.
وی ادامه داد: محفل، محفل با معنویت و با صفایی است و لازم است در این میان به نگاه قرآن به خادم توجه داشته باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: وقتی آیه شریفه " و أعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم و آخرین من دونهم لا تعلمونهم الله یعلمهم و ما تنفقوا من شیء فی سبیل الله یوف إلیکم وأنتم لا تظلمون " را قرائت میکنیم در اقوال رایج و معروف میبینیم که این آیه را به قوای نظامی تعبیر میکنند.
وی افزود: ولی این آیه در خطاب قرار دادن دشمنان این عرصه را محدود به موضع نظامی نمیداند بلکه این آیه بدان معناست که در همه عرصه‌ها آمادگی داشته باشید و به معنای آیه نیز تدبر کنید.
انصاری اظهار کرد: در واقع در این آیه هم موضوع نظامی مدنظر است و هم موضوعاتی همچون مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را مدنظر دارد و میفرماید که در همه عرصه‌ها خود را آماده کنید. 
وی توضیح داد: امروز عرصه دفاع در برابر دشمن عرصه سخت نیست بلکه دشمن در یک هجوم و شبیخون فرهنگی وارد شده که لازم است برای مقابله با دشمن باید آماده باشیم، بدانید که دشمن شبیخون فرهنگی را برای ملت‌های مختلف علیا‌لخصوص کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌ و اجرا میکند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در این بین بقاع متبرکه و مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی و سنگرهای فرهنگی هستند از همین باب است که حضرت امام خمینی (ره) میفرمود؛ مسجد سنگر است.
وی ادامه داد: بقاع متبرکه سنگرهای ما هستند و سربازان و فرماندهانش همین خدام و هیئت‌های امناست که در این سنگرها خدمت میکنند.
انصاری افزود: اگر خادم و یا هیئت امنایی نسبت به کار، هدفش و رسالتش آشنایی و بینش و انگیزه داشته باشد، پیروز میدان است.
وی گفت: ولی اگر هدف و انگیزه کم شده و یا نباشد آنگاه آمادگی و تخصص لازم نخواهد بود بنابراین فعالان در عرصه بقاع متبرکه باید به حساسیت رسالت خویش آگاه باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: آن ظرفیتی که در بقاع متبرکه وجود دارد در هیچ یک از پایگاه‌های فرهنگی وجود ندارد و دشمن نیز با توجه به این جایگاه همین نقطه را هدف گرفته است.
وی اظهار کرد: به عنوان نمونه در امامزاده حسین این علی ابن موسیالرضا (ع) که یک بقعه شاخص در استان قزوین است، روزانه 4 هزار نفر تردد دارند که حضور این میزان جمعیت یک فرصت است حال همین تعداد برای نظام میتواند تهدید باشد و این تهدید زمانی است که ما فرصت‌ها را درک نکنیم.
انصاری تصریح کرد: خادم ما برای حضور در این عرصه باید به سلاح ایمان و اعتقاد مجهز باشد.
وی عنوان کرد: نگاهی به قرآن کریم نشان میدهد که نگاه قرآنی به خادم ارزشی است؛ بدین معنا که خداوند سبحان از میان شخصیت‌های ویژه خادم را انتخاب کرده است به عنوان مثال شخصیتی مانند حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) را برای خادمی خانه خدا انتخاب میکند و سپس آنها را به پاکیزگی خانه خدا دستور میدهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تأکید کرد: گاهی گناه و طینت ما مانعی در برابر رزق ما میشود و از رزق مادی و معنوی محروم میشویم که باید پاکیزگی دل را نیز همواره مدنظر داشته باشیم.
وی گفت: خادمان دو وظیفه و رسالت مهم دارند؛ نخستین رسالت آنها کمک به زائران و پاکیزگی ظاهری بقعه و در مرحله دوم کمک به زائر در طهارت و پاکیزگی باطنی بقعه است.
انصاری افزود: گاهی اگر لازم است برای حجاب تذکر دهند و یا نسبت به خیلی چیزها دستگیر باشند.
وی توضیح داد: اما وقتی میگوییم خادم؛ این جایگاه با آن ارزش اجتماعی خود در جامعه بار منفی دارد در حالی که نگاه اسلام و نگاه دین به خادم، نگاهی ارزشی و والاست در نتیجه حضرت ابراهیم (ع) به مقامی میرسد که خادم خانه خدا میشود و یا مریم مقدس (س) به مرتبه‌ای میرسد که خادم میشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: بنابراین خادمان باید به جایگاه حساس خویش آگاه باشند و در راستای انجام رسالت خویش بکوشند.
وی در پایان از تلاش‌های اوقاف استان برای ایجاد تسهیلات رفاهی همچون بیمه تکمیلی، تعاونی مسکن و... برای خادمان خبر داد.
در ادامه این مراسم از خادمان بقاع متبرکه به اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول