اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

3 برابر شدن یارانه‌ها غیرممکن است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: سه برابر شدن مبلغ یارانه‌ها در خواب هم غیرممکن است.

3 برابر شدن یارانه‌ها غیرممکن است
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: تمام درآمدی که با اصلاح قیمت‌های فعلی در حامل‌های انرژی ایجاد شده حدود 40هزار میلیارد تومان است که مبلغی از این درآمد به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: مقرر بوده که از این میزان درآمد 50درصد به صورت یارانه نقدی در اختیار مردم و 50درصد باقی‌مانده در اختیار بخش صنعت و تولید و درصدی هم به دولت برای هزینه‌هایی که متحمل می‌شود، داده شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر به بخش تولید و صنعت هیچ یارانه‌ای پرداخت نشده است.
وی اضافه کرد: برخی تسهیلات به بعضی از بخش‌های تولیدی و صنعتی با چهار درصد سود برای پرداخت قبوض برق، آب، خرید نفت کوره و امثال آن داده شده اما چهار درصد به هزینه‌های این بخش‌ها اضافه شده است.
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: بخش صنعت در کشور با توجه به انرژی‌های زیادی که استفاده می‌کند اگر میزان مصرف آن کاهش پیدا کند و نیاز به یارانه هم نداشته باشد باید در صنعت کشور و ماشین‌آلات این بخش نوسازی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: آن مقدار یارانه‌ای که هنوز به بخش صنعت پرداخت نشده بنا بر صحبت بعضی از کارشناسان، از بودجه‌های عمرانی و بودجه‌های جاری مبالغی برای پرداخت به این بخش برداشته شده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: با توجه به موارد ذکر شده و شرایط موجود آیا امکان سه برابر شدن مبلغ یارانه نقدی در کشور وجود دارد.
وی از عدم امکان سه برابر شدن یارانه‌ها خبر داد و گفت: اگر این افزایش در کشور انجام شود باید حدود 120هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شود، در صورتی که میزان سوبسید که دولت در مجلس در زمان طرح هدفمند شدن یارانه‌ها اعلام کرده 100 هزار میلیارد تومان است که در طی پنج سال باید سوبسید برداشته شود.
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: مقرر شده که با آغاز هدفمند شدن یارانه‌ها، اقتصاد کشور از آن حالت بیمارگونه‌ای که داشت رها شود که اگر میزان یارانه سه برابر شود هیچ تغییر و تحولی در کشور ایجاد نمی‌شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه آیا باید میزان مبلغ یارانه‌ها افزایش پیدا کند، اظهار داشت: منظوری که در زمینه هدفمند شدن یارانه‌ها بوده باید میزان مبلغ یارانه‌ها با اصلاحات و برای دهک‌های ضعیف جامعه افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول