اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی کمیته مطالعه مفید در شهرستان‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کمیته مطالعه مفید در تمام شهرهای استان اردبیل راه‌اندازی شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

راه‌اندازی کمیته مطالعه مفید در شهرستان‌های اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی کمیته مطالعه مفید در شهرستان‌های این استان خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این کمیته تلاش می‌کنیم کمیت و کیفیت مطالعه را ارتقا دهیم به طوری که هم اکنون برای هر 100 نفر در استان اردبیل 2.7 متر مربع فضای کتابخانه‌ای داریم که از سرانه کشوری 0.6 متر مربع بالاتر است.
وی افزود: سرانه بین‌المللی و جهانی فضای کتابخانه‌ای حدود هشت متر مربع است که ما برای رسیدن به این سرانه، برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را در قالب 27 طرح مورد توجه و تاکید قرار داده‌ایم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار کتابداران استان اردبیل با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: بیانات معظم‌‌له، تاریخی و راهگشا بود به طوری که این فرمایشات می‌تواند نقشه راه و مسیر هدایت‌گری ما باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز بیشتر از هر کار دیگر در حوزه کتاب و کتابخوانی به فرهنگ‌سازی مطالعه نیاز داریم تا این امر از سنین کودکی در خانواده و بین نسل‌های آینده نهادینه شود.
فرهمندامین صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را اصلی‌ترین عناصر همراهی کننده مدیریت کتابخانه‌های استان اردبیل در رسیدن به اهداف متعالی این حوزه اعلام کرد و افزود: در کنار تقویت شبکه‌های اجتماعی از ابتدای امسال با اجرای طرح مطالعه یاوران که به عنوان سفیران کتاب مشهور هستند تلاش می‌کنیم تا این فعالیت‌ها را توسعه و تقویت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با تشکیل انجمن‌های کتابخانه‌ای در شهرستان‌ها و همراهی خوب شهرداری‌ها برای ساخت کتابخانه محلات در مسیر تقویت شبکه‌های زنجیره‌ای عمومی برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی همتی راسخ داریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: انگیزه‌بخشی، نظم دادن به کارها و فعال کردن کمیته‌های مختلفی همچون مطالعه مفید سبب شده تا ما بتوانیم اهداف کیفی خود را در این حوزه محقق کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود تکمیل کتابخانه مرکزی پارس‌آباد، بیله‌سوار و نمین را از اولویت‌ها یاد کرد و اظهار داشت: در تمام شهرستان‌های استان اردبیل کتابخانه مرکزی در حال احداث است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول