اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

ارزیابی حرکت کشور در سند چشم‌انداز هدف سرشماری است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: ارزیابی روند حرکت کشور در مسیر تحقق سند چشم‌انداز ملی و اسناد توسعه‌ای از اهداف اصلی سرشماری نفوس و مسکن 90 است.

ارزیابی حرکت کشور در سند چشم‌انداز هدف سرشماری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در مراسم نواخته‌شدن گلبانگ سرشماری نفوس و مسکن در دبیرستان سعدی مشهد اظهار داشت: از نخستین سرشماری در سال 1335 در ایران، تاکنون شش دوره آمارگیری صورت گرفته که به فاصله 10سال تکرار می‌شد، اما به دلیل دقیق‌تر بودن نتایج از امسال به صورت 5 ساله اجرا می‌شود.
وی افزود: در استان خراسان رضوی و در تمام سطح کشور این سرشماری از امروز آغاز و تا مدت 20 روز ادامه دارد.
وی با اشاره به چگونگی حضور آمارگیران گفت: افرادی که به درب منازل مراجعه می‌کنند باید دارای جلیقه مخصوص آمارگیری و کارت شناسایی برای اطمینان خانواده‌ها در مقابل پاسخگویی به یکسری از سوالات این عزیزان داشته باشند.
صلاحی گفت: برای اجرای این طرح 50 سوال پرسیده می‌شود که حدودا 20دقیقه وقت برای این سوالات در نظر گرفته شده و اطلاعات به صورت کلی و هیچ سوال شخصی پرسیده نخواهد شد، بنابراین خواهشمندیم برای دقیق‌تر بودن آمار همکاری لازم را انجام دهید.
وی افزود: در استان خراسان هشت هزار و 200 نفر وظیفه آمارگیری را برعهده دارند و هرچه آمار دقیق‌تر و منظم‌تر و به واقعیت نزدیک‌تر باشد برنامه‌های بهتری را می‌توانیم طراحی و اجرا کنیم.
وی گفت: آهنگ پرطنین زنگ سرشماری نفوس و مسکن ایران اسلامی نشانه رشد و پیشرفت تعالی قرارگرفته و برای ادامه این مسیر و هموارکردن موانع و مشکلات و برنامه‌ریزی به هنگام به آمار دقیق نیاز داریم.
صلاحی افزود: به صدا درآوردن زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، در خراسان رضوی در این محول علمی و تربیتی نشان از اهمیت موضوع دارد.
وی بیان داشت: ارزیابی روند حرکت کشور در مسیر تحقق سند چشم‌انداز ملی و اسناد توسعه‌ای، تهیه آمار پایه‌ای تا کوچکترین سطوح جغرافیایی، شناخت نیازها، کمبودها و امکانات بالقوه، شناسایی اوضاع اجتماعی کشور در بخش اشتغال و مهاجرت از اهداف عمده انجام سرشماری است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول