اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد:

همکاری ۸۰ نفر در سرشماری شهرستان درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: همزمان با سراسر کشور از امروز 80 نفر از داوطلبان آموزش دیده در دوره آموزشی سرشماری نفوس و مسکن طرح آمارگیری از بیش از 50 هزار نفر شهروند درمیانی را آغاز می‌کنند.

همکاری ۸۰ نفر در سرشماری شهرستان درمیان
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان گفت: 84 نفر از داوطلبان همکاری در سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان به مدت 78 ساعت آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
فرماندار درمیان با بیان اینکه از این تعداد 22 نفر زن و مابقی مرد هستند، تصریح کرد: وظیفه هر مأمور در طول دوره آمارگیری در مناطق شهری و روستایی  پرکردن به طور متوسط 19 فرم مربوطه در هر روز است که این نرم در طول دوره به 400 فرم می‌رسد.
وی با اشاره به 70 سؤال بودن فرم‌ها، زمان آغاز سرشماری نفوس و مسکن را دوم لغایت بیستم آبان‌ماه سال جاری برشمرد و اضافه کرد: تعداد 31 نفر نیز به عنوان کارشناس فنی گروه، کارشناس بازبین و نیروی فنی بازبین به جمع آمارگیران اضافه می‌شوند.
براتی ضمن تأکید بر محرمانه بودن آمار و اطلاعات خانوار ابراز داشت: با توجه به اینکه پروسه سرشماری در سطح کشور مبنی بر چهارچوب‌های خاص و نظام‌مند است گروه‌هایی به عنوان کارشناس در مورد آمارگیری تربیت می‌شوند.
فرماندار درمیان هدف از تشکیل کلاس‌های آموزشی را دادن اطلاعات کافی در مورد آمارگیری و تبادل اطلاعات و مرور آنها از سالیان گذشته برای انجام آمارگیری و سرشماری درست و دقیق دانست.
براتی ادامه داد: افرادی که بعد از آموزش انتخاب می‌شوند بر اساس منطقه‌بندی از نظر جغرافیای طبیعی شهری، روستایی و در مراکز عمومی، خصوصی، تجاری تقسیم و به آمارگیری مشغول می‌شوند.
وی وجود اطلاعات دقیق در سرشماری را در حسن تدبیر و سیاست‌گذاری موثر دانست و یادآور شد: با تدابیر که اندیشیده شده کارشناسان باید بتوانند در این شهرستان مرزی به طور دقیق و درست در این آمارگیری و سرشماری به فعالیت بپردازند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول