اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی ستاد سرشماری شهرستان نور:

زمان اجرای سرشماری تمدید نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی ستاد سرشماری شهرستان نور گفت: ظاهراً فرصت تعیین شده برای سرشماری تمدید شدنی نیست.

زمان اجرای سرشماری تمدید نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سرشماری نفوس و مسکن شهرستان نور با اشاره به اینکه 33 هزار خانوار نوری در این آمارگیری شمارش می شوند، بیان داشت: دقت، سرعت و کیفیت شعار امسال طرح سرشماری نفوس و مسکن است.
معاون اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان نور گفت: ظاهراً فرصت تعیین شده برای سرشماری تمدید شدنی نیست.
وی سرشماری را امری ملی ذکر کرد و افزود: نهاد و دستگاه خاصی به تنهایی مسئول نیست و همه باید همکاری داشته باشند تا این امر به نحو احسن و با دقت صددرصدی انجام شود.
معاون فرماندار نور با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن از امروز تا 22 آبان انجام می‌شود، بیان داشت: در مجموع 141 نفر در اجرای این طرح همکاری دارند که 134 نفر فعال و هفت نفر ذخیره هستند و هر سه مامور در روستا یک سرگروه و در شهر هر چهار مامور یک سرگروه دارد و 27 بازبین و سر بازبین آمار اخذ شده را کنترل و تائید می کنند.
محمدی از تقسیم این شهرستان به شش منطقه آماری خبر داد و گفت: به تناسب جمعیت و وسعت ماموران تقسیم و آمارگیری خواهند کرد و به طور میانگین هر مامور باید حدود 400 خانوار ساکن و غیر ساکن را سرشماری کند.
معاون اجرایی ستاد سرشماری شهرستان نور با بیان اینکه اختصاص اعتبارات و خدمات بر پایه آمار خواهد بود بر دقت در آمارگیری تاکید کرد و یادآور شد: تعداد افراد و خانوارها به طور کامل باید ثبت شود.
وی با اشاره به اهمیت آمار عنوان کرد: حساسیت این مسئله دولت را بر آن داشت تا آمار گیری را از 10سال به پنج سال کاهش دهد تا آمار دقیق‌تر در دسترس باشد.
معاون فرماندار نور با اشاره به آمار جمعیتی این شهرستان در سال 85 گفت: براساس این آمار 4/68 دهم جمعیت شهری و 6/31 دهم روستایی بود که در اوایل انقلاب این آمار 27 به 73 درصد کاملا برعکس بود.
محمدی میانگین سنی جمعیت کشور در سال 85 را 28 سال و نسبت مرد و زن را به ازای هر 104 مرد صد زن و میانگین تراکم جمعیت را 43 نفر اعلام کرد و متذکر شد: این تراکم در تهران 3/71 نفر و شش نفر در سمنان در هر کیلومتر مربع و25 درصد جمعیت را در گروه سنی صفر تا 14 سال اعلام کرد.
وی در پایان اذعان داشت: این آمار بیانگر ضرورت تدبیر لازم برای بحث اشتغال و تحصیل و آموزش عالی آنان است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول