اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور:

شوراها و دهیاران در اجرای سرشماری همکاری کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار نور با تاکید بر همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در اجرای طرح سرشماری، شوراها و دهیاران را موظف به همکاری و مساعدت کرد.

شوراها و دهیاران در اجرای سرشماری همکاری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سرشماری نفوس و مسکن شهرستان نور  گفت: شمارش دقیق افراد و خانوارها با همکاری شوراها و دهیاران الزامی است.
وی بیان داشت: برنامه‌ریزی بدون وجود اطلاعات و آمار دقیق میسر نیست و به همین علت، سرشماری عمومی نفوس و مسکن از حساسیت و اهمیت بسیار زیادی بالایی برخوردار است.
رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان نور با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن کشور از امروز تا 22 آبان سال جاری برگزار می‌شود، افزود: در این طرح 70 نوع اطلاعات از خانوار کسب می‌شود که مهم‌ترین محورهای آن در حوزه مسکن، مالکیت، استیجاری ،متراژ، کیفیت ساخت، درجه مقاومت خانه و بحث‌هایی در زمینه برنامه‌ریزی و مسکن و شهرسازی است.
این مسئول با بیان اینکه سرشماری یکی از کارهایی است که با فرمان مستقیم ریاست جمهوری انجام می‌شود که بیانگر اهمیت و حساسیت آن است، ابراز داشت: سرشماری در بحث وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق است و دو مشخصه کلیدی در این سرشماری شماره ملی و کدپستی است تا موقعیت و محل زندگی افراد مشخص شود.
مشایخی افزود: علاوه بر این چهار محور سلامت، آموزش عالی ، اشتغال و بیکاری از دیگر اطلاعات مهمی است که در این سرشماری از مردم سوال می‌شود.
وی با بیان اینکه فلسفه سرشماری دقت صد درصدی و به‌دست آمدن آمار صحیح برای برنامه‌ریزی دقیق در کشور است، عنوان کرد: آمار و ارقام در سازندگی کشور و فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای نقش اساسی دارد.
فرماندار نور ادامه داد: آمار دقیق می‌تواند نیازها را شناسایی و دولت با برنامه‌ریزی به رفع مشکلات از جمله مشکل مسکن جوانان بپردازد.
نماینده عالی دولت در شهرستان نور اذعان داشت: آمارگیران به عنوان نماینده دولت و وزارت کشور به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند و لذا باید کاور مخصوص به تن داشته و کارت شناسایی را روی سینه نصب و رفتار اسلامی را رعایت کنند. 
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول