اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مردم مسئولانه سرشماری را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: مردم با تعهد و مسئولانه این سرشماری را جدی بگیرند و همچون دوره‌های پیشین حضور خوبی داشته باشند.

مردم مسئولانه سرشماری را جدی بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز در نخستین ساعات آغاز طرح هفتمین سرشماری نفوس و مسکن در اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی از نخستین افرادی بود که پاسخگوی مأمور سرشماری بود و با در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد در خواست مأمور سرشماری، فرم اطلاعات خانوار خود را تکمیل کرد.
استاندار اصفهان پس از تکمیل این فرم در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که رفتار مأمور سرشماری و تسلط او بر سوالات را چطور ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: این خانم مأمور بر سوالات اشراف کامل داشت و از سویی نحوه پرسش سوالات و برخورد این مأمور خوب بود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعاتی که در فرم تهیه شده سرشماری از افراد پرسیده می‌شود، می‌تواند خروجی خوبی را به منظور تهیه برنامه برای آینده کشور در اختیار مسئولان و برنامه‌ریزان قرار دهد، تصریح کرد: من از قبل نیز سوالات فرم سرشماری را دیده بودم و فکر می‌کنم اطلاعات این سرشماری می‌تواند مبنا و راهگشای برای برنامه‌ریزی‌های استان و کشور باشد.
علیرضا ذاکر اصفهانی ادامه داد: از آن جایی که میزان مهاجرت مردم به استان اصفهان و به ویژه کلان شهر اصفهان زیاد است این استان نیازمند برنامه‌های مدونی برای آینده است و در این راستا خروجی بررسی میزان مهاجرت، علت‌های آن و نیز مشخص کردن شهرهایی که اصفهان را مقصد مهاجرت خود قرار می‌دهند، اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد اینکه پیام استاندار اصفهان به مردم برای هفتمین سرشماری نفوس و مسکن چیست، گفت: از مردم درخواست می‌کنم که با تعهد و مسئولانه این سرشماری را جدی بگیرند و همچون دوره‌های پیشین حضور خوبی داشته باشند چرا که این سرشماری برای برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون‌تر ضروری است؛ برنامه‌هایی که در نهایت به ارتقا و پیشرفت کشور منجر می‌شود.
استاندار اصفهان افزود: مردم اطمینان و اعتماد داشته باشند که این نظرسنجی و سرشماری در راستای بهبود وضع کشور صورت می‌گیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که عده‌ای از مردم بر این باورند که اطلاعات اخذ شده توسط مأمور سرشماری از آنها برای گرفتن مالیات یا ندادن یارانه است، به همین دلیل اطلاعات درستی را در اختیار ماموران قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: ممکن است این شائبه در جریان اجرای طرح سرشماری برای مردم به وجود آید حال آنکه این گونه فضا سازی‌ها از ناحیه افرادی است که دغدغه آبادانی این کشور را ندارند و با این فرافکنی‌ها قصد دارند مشارکت مردم را در اجرای این طرح کم‌رنگ کنند.
ذاکر اصفهانی تاکید کرد: اطلاعات خانوارها محرمانه بوده و این سرشماری تنها برای برنامه‌ریزی اجتماعی و اقتصادی است و برای حذف یارانه یا گرفتن مالیات نیست.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول