اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان:

اطلاعات جمع آوری شده در سرشماری محرمانه است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: مردم مطمئن باشند اطلاعات جمع‌آوری شده در سرشماری سری است و هیچ مقامی حق استفاده از پرسشنامه را ندارد.

اطلاعات جمع آوری شده در سرشماری محرمانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری گلستان صبح امروز در مراسم نواختن زنگ سرشماری در مدرسه راهنمایی شاهد عفاف اظهار داشت: نبود برنامه‌ریزی، نابسامانی، آشفتگی و اتلاف منابع را به دنبال دارد ولی مطمئنا در سطوح کلان به برنامه‌ریزی بیشتر نیاز است.
وی افزود: شناخت وضع موجود نخستین اقدام و پیش نیاز برای برنامه‌ریزی است که این هدف بدون آمار امکان‌پذیر نخواهد بود، در روند شناخت وضع موجود به نتایجی همچون فرصت‌ها، نقاط قوت و ضعف، کاستی و محدودیت‌ها دست می‌یابیم.
عامری گلستان ادامه داد: اطلاعات جمع‌آوری شده از طرح سرشماری پس از اعلام نتایج، به صورت کلی و در قالب ارائه در سایت و یا به صورت سالنامه آماری در اختیار همه قرار می‌گیرد اما اطلاعات فردی به هیچ جایی داده نمی‌شود.
وی با تاکید بر محرمانه و غیر قابل دسترس بودن اطلاعات مردمی افزود: سرشماری و دریافت اطلاعات آماری از مردم در اشتغال، بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و غیره بسیار تاثیرگذار است.
معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: هیچ مقامی به طور انفرادی قادر به دستیابی به این اطلاعات نیست و تمام داده‌های آماری برای برنامه‌ریزی‌های آینده در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عامری گلستان ضمن درخواست از مردم برای مشارکت در سرشماری امسال، به خوزستانی‌ها در مورد امنیت اطلاعات جمع‌آوری شده در سرشماری اطمینان داد و تاکید کرد: این اطلاعات سری است و هیچ مقامی حق استفاده از پرسشنامه را به هیچ عنوان ندارد.
وی گفت: سرشماری از امروز دوم آبان ماه آغاز ‌شده و در تمام روستا‌ها و شهرهای استان به طور همزمان انجام می‌شود از این رو از تمام مردم تقاضا می‌شود با ماموران سرشماری ‌‌نهایت همکاری را داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان افزود: در گذشته سرشماری هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شد که بر اساس برنامه پنجم توسعه، سرشماری به پنج سال یکبار تغییر کرده است.
وی در ادامه بر ضرورت و اهمیت آمار در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها به معنای تلاش آگاهانه و نظام‌یافته برای استفاده از منابع موجود است؛ در برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌کنیم که از وضع موجود به وضع مطلوب ارتقا یابیم و بتوانیم آینده را پیش‌بینی کرده و در آینده مشکلات کمتری داشته باشیم؛ رسیدن به وضعیت بهتر و مشکلات کمتر از دلایل اهمیت برنامه‌ریزی است.
عامری گلستان اضافه کرد: این سرشماری به نفع مردم است و در برنامه‌ریزی‌های خدمتگزاران دولت بسیار تاثیر گذار است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول