اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرکز آمار در چهارمحال و بختیاری:

سرشماری ارتباطی به انتخابات ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مرکز آمار در چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 ارتباطی به برگزاری انتخابات و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد.

سرشماری ارتباطی به انتخابات ندارد
مرضیه همتی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طرح سرشماری نفوس و مسکن یک طرح ملی است و همه اقشار مختلف جامعه از کارگزاران، دولت‏مردان، روستائیان و شهروندان باید در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه برنامه‏ریزی در عصر کنونی و در جوامع امروزی یکی از ضروریات تلقی می‏شود، گفت: بدون برنامه‏ریزی و هدف‏گذاری هیچ کشوری موفق نخواهد شد به سمت توسعه، بالندگی و پیشرفت گام بردارد و در این راستا همه افراد برای دستیابی به اهداف متعالی خود نیاز به برنامه‏ریزی خواهند داشت.
همتی خواستار مشارکت مردم در اجرای بهینه این سرشماری شد و گفت: جلب اعتماد مردم و پاسخگویی صحیح به ماموران سرشماری می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آینده کشور نقش بسزایی داشته باشد.
نماینده مرکز آمار در چهارمحال و بختیاری افزود: برهمین اساس تبلیغات گسترده در سطح استان و به ویژه در مدارس و مساجد مبنی بر همکاری مردم با ماموران سرشماری انجام شده است.
وی تصریح کرد: اطلاعات خانوارها کاملاً محرمانه و به جز مرکز آمار ایران در اختیار هیچ نهاد یا ارگانی قرار نمی‌گیرد، از این رو مردم باید اطمینان کامل را داشته باشند.
همتی یکی از مهم‏ترین مولفه‏ها را در برنامه‏ریزی اطلاعات و آمار دقیق بیان کرد و عنوان داشت: آمار دقیق یکی از ارکان اساسی برنامه‏ریزی محسوب می‏شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‏ریزی و برنامه ‏داشتن یکی از مهم‏ترین ضروریات و الزامات زندگی امروزی است و انسان‏ها در راستای مقاطع زندگی برای کسب آرامش، توسعه، پیشرفت، آسایش و عمران نیاز به برنامه‏ریزی دارند.
نماینده مرکز آمار در چهارمحال و بختیاری با رد شایعه‌های برگزاری سرشماری برای کسب اطلاعات انتخاباتی، افزود: اطلاعاتی که در این سرشماری از مردم کسب می‎شود، کاملا محرمانه است.
همتی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری سرشماری سالم در این استان اندیشیده شده است، گفت: عوامل اجرایی سرشماری دارای لباس مخصوص به‌‌همراه کارت شناسایی هستند که مردم باید تنها با این مأموران همکاری لازم را داشته باشند.
همتی زمان تعیین شده برای تکمیل هر یک پرسشنامه را 19 دقیقه اعلام و خاطرنشان کرد: با طولانی‌ شدن فرایند سرشماری حتی برای یک روز 200 میلیارد ریال بر هزینه سرشماری افزوده می‏شود.
وی تصریح کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 70 قلم اطلاعات از مردم کسب می‏شود.
وی با اشاره به اطلاعات موردنیاز ماموران آمارگیر در سراسر کشور تصریح کرد: مردم تنها شناسنامه، کارت ملی، کد پستی و اطلاعات مسکن خود را در دست داشته باشند و الزامی‌برای رویت اسناد و مدارک افراد یا اخذ آنها وجود ندارد چراکه ملاک کار در این طرح خوداظهاری است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول