اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت؛

زنگ سرشماری در مدارس پاکدشت نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور زنگ سرشماری نفوس و مسکن با حضور مقامات شهرستانی در دبیرستان نمونه دولتی الغدیر پاکدشت نواخته شد.

زنگ سرشماری در مدارس پاکدشت نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ سرشماری نفوس و مسکن با حضور مقامات شهرستانی در دبیرستان نمونه دولتی الغدیر پاکدشت نواخته شد.
فرماندار شهرستان پاکدشت طی سخنانی در این مراسم گفت: طرح عظیم سرشماری عمومی نفوس و مسکن گامی به سوی توسعه و اعتلای کشور است.
قربانعلی مقبلی با بیان اینکه آمار و برنامه‌ریزی دو پدیده هم‌زاد و در عین حال لازم و ملزوم یکدیگرند، افزود: برنامه ریزی موثر و کارآمد بدون داشتن آمار و اطلاعات صحیح میسر نیست. 
وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون شش مرحله طرح سرشماری در کشور انجام شده که سه مرحله آن قبل از انقلاب و سه مرحله بعد از انقلاب بوده و از سال جاری این طرح هر پنج سال یکبار انجام می‌شود.
مقبلی تاکید کرد: این طرح ملاک و معیار برنامه‌ریزی برای 5 تا 10 سال آینده کشور است و هرچه آمار و ارقام دقیق تر باشد مبنای کار برنامه ریزی و سیاست گذاری دقیق تر است.
فرماندار شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: این سرشماری تصویر روشنی از وضعیت جمعیت و مسکن کشور را مشخص می‌کند و گردآوری اطلاعات مربوط به افراد به صورت فردی از طریق مراجعه به خانوارها در محل سکونت آنها انجام می‌شود.
وی گفت: با توجه به آن که دانش‌آموزان بخش عظیمی از جامعه را به خود اختصاص داده و در ساختار هر خانواده نیز از نقش مهمی برخوردار هستند باید از این پتانسیل در برگزاری هر چه مطلوب تر سرشماری بهره برد.
فرماندر شهرستان پاکدشت پاکدشت در پایان با بیان این که دانش آموزان نقش مهمی در ترویج فرهنگ صحیح سرشماری دارند، یادآور شد: باید با آموزش صحیح و اطلاع رسانی سازنده در مدارس به دانش آموزان، زمینه را برای برگزاری هر چه مناسب تر سرشماری سال جاری فراهم آورد.
این مراسم با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار شهرستان پاکدشت، معاونان فرماندار و مسئولان شهرستانی برگزار شد.
سرشماری نفوس و مسکن 1390 از امروز دوشنبه دوم آبانماه آغاز و تا روز 22 آبان‌ماه سال جاری ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول