اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد:

تست بیماری‌های دام در 550 واحد دامداری در استان قم‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: 550 واحد دامداری در شش ماه اول سال جاری در استان قم مورد تست بیماری سل و بروسلوز(تب مالت) قرار گرفتند.

تست بیماری‌های دام در 550 واحد دامداری در استان قم‌
مهدی رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وضعیت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: بیماری سل و بروسلوز یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که دامپزشکی استان برای پیشگیری و کنترل این بیماری اقدامات مختلفی را از جمله مراجعه سه اکیپ ثابت برای تست روزانه بیماری سل و تب مالت در دام‌ها و شناسایی دام‌های راکتور(آلوده) انجام داده است.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی هر روز به واحدهای گاوداری مراجعه می‌کنند، بیان کرد: بازرسان اداره‌کل دامپزشکی استان روزانه به گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی مراجعه کرده و گاوها را مورد معاینه و تست قرار می‌دهند.
رفیعی افزود: به همین منظور اکیپ‌های کنترل بیماری دام‌های راکتور(آلوده) را شناسایی و روزهای سه‌شنبه هر هفته به کشتارگاه اعزام و کشتار انجام می‌شود تا قسمت‌های قابل استفاده به مصرف صنعتی و قسمت‌های آلوده حذف شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به تست بیماری‌های دامی در دامداری‌ها، عنوان کرد: در شش ماه اول سال جاری در 550 واحد دامداری تست سل و بروسلوز(تب مالت) انجام شده است که 27 هزار و 300 راس دام تست بیماری سل و 17 هزار و 500 راس دام به منظور خونگیری بیماری تب مالت در  استان مورد معاینه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: اداره‌کل دامپزشکی استان به منظور پیشگیری از بیماری در دام‌ها اقدام به واکسیناسیون تب مالت در گوساله‌های جوان و گاوهای بالغ کرده است.
رفیعی تصریح کرد: تمام دام‌های کشتارگاه قم از نظر بیماری‌های مختلف مورد کنترل و پیگیری قرار می‌گیرند تا چنانچه دامی به هر دلیل مورد معاینه و تست سل قرار نگرفته، شناسایی و ردیابی شود که بیماری از کدام دامداری وارد دام‌ها شده است.
وی با بیان اینکه خسارت و هزینه دام‌های معدوم از محل اعتبارات ملی پرداخت می‌شود، گفت: مابه تفاوت قیمت گاو زنده و کشتار شده توسط اکیپ تنظیم بها قیمت‌گذاری می‌شود و خساراتی که به دامداری وارد شده به حساب دامداری‌ها واریز می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول