اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی جهاد کشاورزی استان زنجان صورت می‌گیرد؛

اختصاص 20 هکتار زمین به طرح‌های کشاورزی و دامداری

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 20 هکتار زمین زراعی به منظور انجام کارهای گلخانه‌ای، مرغداری و دامداری اختصاص یافته است.

اختصاص 20 هکتار زمین به طرح‌های کشاورزی و دامداری
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یدالله فیضی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان زنجان اظهار داشت: در بخش نظارت بر اراضی ملی و منابع طبیعی استان 80 درصد از پرونده‌ها بررسی شده است.
وی همچنین در خصوص تغییر کاربری راضی نیز یادآور شد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری 32 مورد پرونده تغییر کاربری مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: 14 فقره پرونده نیز در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در زمینه رسیدگی به پرونده‌ باغ‌ شهرها در استان زنجان نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.
همچنین در ادامه این جلسه مدیر کل اوقاف استان زنجان در خصوص زمین‌های وقفی سد مراش گفت: هر گونه تصرف در اموال اوقافی باید با مجوز نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان انجام شود.
حجت‌الاسلام علی باقری داشت: هر سازمانی که قصد تصرف در موقوفه‌ای را داشته باشد باید از طریق نماینده ولی فقیه‌ اقدام کند و باید با مجوز صادر شده از طریق او انجام شود.
همچنین مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سد مراش گفت: عملیات اجرایی این سد در حال سیستم انحراف آب است.
جعفر فهیمی با تاکید بر اینکه با بررسی‌های به عمل آمده میزان زیادی از این اراضی اختصاص به وقف اولاد و اذکار است، ادامه داد: همچنین مقداری از زمین‌های این سد به صورت اراضی ملی و مقداری نیز به صورت اراضی مستثنی هستند.
وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان زنجان باید اقدامات لازم در خصوص انجام این پروژه انجام دهد، اضافه کرد: در صورتی که اقدامات تا پایان سیستم انحراف آب صورت نگیرد، مسئولان اجرایی مجبور می‌شوند جلوی این آب را بگیرند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حضار مقدار زیادی از اراضی این سد اوقافی است، ادامه داد: در صورتی که اوقاف اقدامات لازم را در زمینه صدور مجوز انجام دهد، میزان زیادی از کارهای این پروژه به انجام می‌رسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول