اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده و ناظر مرکز آمار ایران:

آمار سرشماری پایه برنامه‌ریزی‌ کلان هر کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده و ناظر مرکز آمار ایران در تویسرکان گفت: آمار و اطلاعات پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های کلان برای تصمیم‌گیری‌های راهبردی یک کشور محسوب می‌شود.

آمار سرشماری پایه برنامه‌ریزی‌ کلان هر کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس در تویسرکان، کریم سعیدی‌مهر صبح امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری در تویسرکان با اشاره به اینکه جمع‌آوری داده‌ها در سرشماری نفوس و مسکن به صورت چهره به چهره است، اظهار داشت: همایش ملی سرشماری در سراسر کشور از امروز برای نخستین بار به فاصله پنج سال آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پوشش مأموران آمارگیری با آرم مرکز آمار ایران و با ارائه کارت شناسایی به درب منازل مراجعه می‌کنند، تأکید کرد: جمعیت، کیفیت مسکن و اشتغال از مؤلفه‌های اصلی در سرشماری سال 90 است.
نماینده و ناظر مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: قبل از اجرای سرشماری میدانی سراسری، مرکز آمار ایران در یک برنامه منسجم  با هدف مشخص کردن نقاط ضعف و قوت در ابعاد جغرافیایی کشور، آمارگیری را به صورت آزمایشی انجام داده است.
وی زمان ثبت سرشماری هر خانوار را 20 دقیقه عنوان کرد و گفت: فرم‌های ثبت اطلاعات خانوارها با سؤالات منطقی طراحی شده است.
سعیدی‌مهر همکاری و مشارکت مردم را از پارامترهای مهم موفقیت این طرح برشمرد و تصریح کرد: صحت و دقت در ارائه آمارها از سوی خانواده‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور در حوزه‌های مختلف نقش کلیدی دارد چراکه آمار پایه و اساس تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیرهای راهبردی تمام برنامه‌ها به شمار می‌رود.
وی با بیان این نکته که پس از شروع سرشماری سه روز یک بار اطلاعات حاصله از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات میانی سرشماری تا پایان آذرماه و نتایج نهایی آمارگیری پایان اردیبهشت ماه از طریق سایت مرکز آمار، رسانه ملی و مطبوعات اعلام خواهد شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان نیز سر شماری نفوس و مسکن را را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: رسانه‌ها در آگاهسازی مردم از چگونگی و نحوه روند سرشماری نفوس و مسکن  نقشی محوری دارند.
محمدمجید ارجمندی توسعه اجتماعی را یکی از دستاوردهای ارزشی سرشماری برشمرد و گفت: آمادگی خانوارها برای پاسخگویی به سئوالات و مستندات لازم مانند؛ کارت ملی، شناسنامه برای استفاده کامل مأموران از وقت تعیین شده لازم و ضروری است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول