اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد:

آغاز سرشماری نفوس و مسکن از فردا در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از آغاز هفتمین سرشماری بزرگ در ایران خبر داد و گفت: سرشماری نفوس و مسکن 1390 در گلستان از فردا همزمان با سراسر کشور آغاز به‌کار خواهد کرد.

آغاز سرشماری نفوس و مسکن از فردا در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت امروز در همایش روز آمار و برنامه‎ریزی که در سالن کوثر سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: امیدوارم تا در سایه همکاری دستگاه‎ها و مردم بتوانیم به یک آمار درست برای ترسیم نقشه راهبردی دست یابیم.
وی تصریح کرد: در استان گلستان و در حوزه معاونت برنامه‎ریزی استانداری جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و از فردا استارت این کار بزرگ در گلستان همزمان با سراسر کشور زده خواهد شد.
استاندار گلستان با بیان اینکه اولین سرشماری در ایران در سال 1335 شروع شد، افزود: تا کنون شش دوره از سرشماری در ایران انجام شده و از فردا شاهد شروع هفتمین دوره از سرشماری بزرگ ایران خواهیم بود.
قناعت با اشاره به اهمیت آمار خاطرنشان کرد: معمولا در دولت نهم و دهم شاهد کارهایی جهشی و رو به پیشرفت زیادی بوده‎ایم و سرشماری 1390 نیز یکی از اقدامات جهشی است که در این دولت محقق می‎شود.
وی با اشاره به اینکه دولت جایگاه آمار را به خوبی دریافته است، ابراز داشت: از قبل از دولت احمدی‌نژاد سرشماری هر 10 سال یکبار صورت می‎پذیرفت، اما با توجه به اقدامات این دولت این امر به پنج سال کاهش یافت.
قناعت عنوان کرد: ماموران آمارگیری در طول 21 روز این کار بزرگ را انجام می‎دهند که در این مسیر توان انسانی و هزینه‎های مالی بسیاری هزینه می‎شود تا نتیجه آن باعث توسعه و پیشرفت برنامه‎های ایران اسلامی باشد.
استاندار گلستان گفت: برای دستیابی به سرشماری با دقت بالا مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است به ‌همین علت همه باید با ماموران سرشماری همکاران کنند تا بدون دغدغه آمار جمع‌آوری شود.
وی در پایان اذعان داشت: پاسخ صحیح و درست مردم به سئوالات ماموران سرشماری موجب به دست آمدن آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه خواهد شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول