اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان همدان صورت می‌پذیرد؛

سرشماری نفوس و مسکن با فعالیت 800 نفر

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: 800 نفر در رده‌های اجرایی و ستادی شهرستان همدان کار جمع‌آوری اطلاعات و امور اجرایی سرشماری را عهده‌دار هستند.

سرشماری نفوس و مسکن با فعالیت 800 نفر
حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: امسال هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم آبان ماه به مدت 20 روز به اجرا درمی‌آید.
وی تأکید کرد: این سرشماری به عنوان نخستین نفوس و مسکن به شمار می‌رود که در کشور ما در بازه پنج ساله اجرایی می‌شود.
فرماندار همدان افزود: در این سرشماری حدود 800 نیروی انسانی با تمهیدات لازم در رده‌های اجرایی و ستادی شهرستان همدان کار جمع‌آوری اطلاعات و امور اجرایی سرشماری را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: اطلاعات جمع‌آوری شده از خانواده‌ها کاملاً محرمانه است و مأموران سرشماری باید نسبت به انتقال آنها از راهکارهای قانونی تعریف شده اقدام کنند و در زمینه صیانت از آنها نیز توجه لازم را داشته باشند. 
قهرمانی‌مطلق با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر ارائه اطلاعات صحیح و دقیق توسط مردم برای برنامه‌ریزی بهتر در مسائل کشور، نشان از اهمیت این موضوع دارد.
وی گفت: جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در زمینه تعداد جمعیت و واحد‌های مسکونی کل کشور در اجرای سرشماری نفوس و مسکن، علاوه بر کاربرد در برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه منابع، خدمات و کالاهای مصرفی و سایر امکانات و وسایل بین استان‌ها و مناطق مختلف کشور موجب شناسایی اوضاع اجتماعی و اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های مربوط به سیاست‌های اشتغال و بیکاری نیز محسوب می‌شود.
فرماندار شهرستان همدان گفت: تهیه برآوردها و پیش‌بینی‌های جمعیتی برای برنامه‌ریزی‌های درازمدت توسعه و عمران کشور، تولید آمارهای اختصاصی و پایه‌ای جمعیت مانند محاسبه‌های مربوط به شاخص‌های مرگ و میر، ولادت و باروری، مهاجرت و جابه‌جایی‌های جمعیت از دیگر کاربردهای حاصل از اجرای سرشماری نفوس و مسکن به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: آمارهای به دست آمده از سرشماری در انجام برنامه‌ریزی‌های سیاسی مانند انتخابات محلی، ایجاد انجمن‌ها و شوراهای اسلامی، انتخابات دوره‌ای و میان دوره‌ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری، تعیین تقسیمات کشوری و تفکیک و تعیین محدوده روستاها، دهستان‌ها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها نقش بسزایی دارد.
قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش ابراز کرد: از این منظر باید به این مهم توجه شایانی صورت پذیرد و مردم نیز باید همکاری لازم با مأموران سرشماری را داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول