اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

توسعه عدالت اجتماعی ره‌آورد سرشماری نفوس و مسکن است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: توسعه عدالت اجتماعی ره‌آورد سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.

توسعه عدالت اجتماعی ره‌آورد سرشماری نفوس و مسکن است
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی عصر امروز در نشست با فعالان خبری شهرستان پلدختر گفت: مبنای تمام برنامه‌ریزی‌های دولت آمار است، که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جمعیتی به شمار می‌رود.
وی گفت: از جمله نیازها و اصل و اساس سرشماری اطلاعات صحیح است و این دوره سرشماری با هدف دریافت اطلاعات تازه‌تر و ایجاد بستر مناسب برنامه‌ریزی اجرایی در سایه اطلاعات شفاف و آمار و به روز از 10 سال به پنج سال کاهش یافته است.
وی افزود: آنچه که در این زمینه در جامعه ضامن توسعه و پیشرفت و توزیع عادلانه امکانات است به روز‌آوری اطلاعات جمعیتی است و این مهم یک فرایند ملی و همه باید کمک کنیم این سرشماری نفوس و مسکن به درستی انجام شود.
رشیدی تصریح کرد: داشتن آمار صحیح و به روز با توجه به تغییرات جزیی و ملموس در تمام بخش‌ها بسیار حیاتی است و نتایج بدست آمده از این طرح زیربنای تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های هرچه بهتر در بخش‌های مختلف است.
فرماندار پلدختر گفت: هفتمین سرشماری نفوس و مسکن هم‌زمان با سراسر کشور از دوم آبان ماه در شهرستان آغاز شده و 21 روز ادامه می‌یابد.
وی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاعات گسترده‌ای درباره ترکیب سنی جمعیت، سواد، تحصیلات اشتغال، امکانات و نیازهای افراد جامعه به دست می‌دهد.
وی تصریح کرد: همکاری مردم با آمارگیران سرشماری عمومی نفوس و مسکن موجب می‌شود، تا این اطلاعات با دقت و صحت بیشتری جمع‌آوری شود و در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور کاربرد مطلوب‌تری داشته باشد.
فرماندار پلدختر گفت: مردم با آمارگیران سرشماری نفوس و مسکن همکاری لازم را داشته باشند و آنان را در جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق و صحیح یاری دهند.
رشیدی با بیان این که افزایش مداوم جمعیت، لزوم برنامه‌ریزی‌های گسترده و بلند مدت را برای تأمین امکانات زیست محیطی به صورت یک مسئله بنیادی مطرح می‌کند، افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت مناطق شهری و روستایی را به تفکیک مشخص می‌کند و برنامه‌ریزان کشور را یاری می‌دهد تا برنامه‌های لازم را برای تأمین خدمات مود نیاز هم‌وطنان تهیه کند.
فرماندار پلدختر گفت: همکاری مردم با آمارگیران سرشماری نفوس و مسکن، همکاری در شناخت نیازها و بهبود برنامه‌ریزی برای تأمین خدمات مورد نیاز مردم  است.
وی از مردم خواست شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار را در دسترس داشته باشند و کد پستی و اطلاعات ساختمان از جمله میزان و مبلغ اجاره و نوع ساختمان را یادداشت کنند، تا هنگام مراجعه، مأموران سرشماری معطل آن‌ها نشوند.
رشیدی اطلاعات دریافتی را کاملاً محرمانه و صرفاً برای استفاده در برنامه‌ریزی و توسعه کشور دانست و گفت: مردم  اطمینان کامل داشته باشند و اطلاعات را به صورت دقیق در اختیار مأموران سرشماری قرار دهند و مشارکت همگانی و همکاری مردم در سرشماری نفوس و مسکن امری ضروری است.
وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن از مهم‌ترین برنامه‌های تجمیع اطلاعات و آمار کشور به شمار می‌رود،‌ گفت: این سرشماری به عنوان اساس ترسیم راهبردی شناخته می‌شود و مبنایی برای شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر جامعه است.
فرماندار پلدختر گفت: برای هر چه دقیق‌تر به دست آمدن آمار باید مشارکت همگانی در ارائه اطلاعات درست و کامل در سرشماری نفوس و مسکن از سوی خانواده‌ها در شهرستان صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول