اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازپرس دادسرای مرکزی مشهد:

نباید از ساخت برنامه‌های تلویزیونی با محوریت پیشگیری از جرم غفلت کرد

خبرگزاری فارس: بازپرس دادسرای مرکزی مشهد گفت: نباید از ساخت برنامه‌های تلویزیونی با محوریت پیشگیری از جرم غفلت کرد.

نباید از ساخت برنامه‌های تلویزیونی با محوریت پیشگیری از جرم غفلت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری راه‌روشن، اعتمادزاده اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و اساسی قوه قضائیه پیشگیری از جرم است که اگر به موقع انجام شود صددرصد در کاهش جرایم تاثیر مستقیم خواهد داشت.
وی افزود: اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه به خصوص قشر جوان و نوجوان که تازه وارد جامعه شده اند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این افراد باید از انواع جرایم و حتی مناطق جرم خیز در شهر خود مطلع باشند.
وی بیان داشت: از آنجایی که برگزاری جشنواره ملی راه روشن نیز با هدف اطلاع‌رسانی به افراد جامعه است باید ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی که معمولا فقر و اعتیاد است را در نقاط مختلف بررسی کرده و محور فعالیت‌های خود قرار دهد.
اعتمادزاده با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد از جرایم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است گفت: شاید برگزاری چنین جشنواره‌هایی کمکی به بهبود وضع اقتصادی جامعه نکند اما با آگاهی از عواقب اعتیاد به مواد مخدر شاید بتواند در حل این موضوع کمک کننده باشد که البته برای اجرای درست این کار همکاری همه نهادهای دولتی و غیردولتی الزامی است.
وی ساخت مجموعه‌های تلویزیونی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم را در سیما کافی ندانست و افزود: تعداد آثار ارسال شده به جشنواره نشان از علاقه‌مندی قشر هنرمند به بهبود اوضاع جامعه و کاهش جرایم است که چنین تولیداتی باید در صدا و سیما که مسلما دارای مخاطب بیشتری هستند ادامه پیدا کند و امیدواریم در این زمینه فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و جشنواره راه روشن می‌تواند هموارکننده راه چنین تولیداتی باشد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول