اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

راهیان نور آغازی برای یک حرکت بزرگ است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: راهیان نور آغازی برای یک حرکت بزرگ در آینده دانش‌آموزان است.

راهیان نور آغازی برای یک حرکت بزرگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار غلامرضا احمدی عصر امروز در نشست خبری مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با موضوع اردوی راهیان نور در محل سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: این اردو سبب تغییرات محسوسی در زندگی و رفتار دانش آموزان به مرور زمان می‌شود.
وی با بیان اینکه باید توجه جدی به این موضوع صورت پذیرد، افزود: هدف از تشکیل این اردو بازسازی یادمان همکلاسی‌های شهید دانش‌آموزان در زمان جبهه و جنگ است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) مدت اردوی امسال را ویژه دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه پنج روز اعلام کرد و اظهار داشت: در طول این مدت شرکت‌کنندگان با مناطق مختلف جبهه جنوب اشنایی نسبی حاصل می‌کنند.
احمدی تاکید کرد: در همین راستا بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس کار انتقال افزون بر 80 هزار دانش‌آموز مقطع دوم دبیرستان استان خراسان رضوی را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه نخستین گروه از دانش‌آموزان استان از چهارم آبان ماه جاری به سرزمین‌های راهیان نور اعزام می‌شوند، افزود: پسران در اعزام دوره نخست قرار دارند که تا آذر ماه امسال و تا فصل امتحانات ادامه دارد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) به مرحله اعزام دختران دانش‌آموز اشاره کرد و اظهار داشت: اعزام این دانش‌آموزان نیز از بعد امتحانات تا بهمن ماه است.
وی تاکید کرد: در مدت زمان اقامت در مناطق جنگی، دانش‌آموزان با جبهه های جنوب کشور در مناطق دهلاویه، هویزه، طلاییه و شلمچه طی یک برنامه‌ریزی منسجم بازدید می‌کنند.
احمدی با اشاره به کوتاه بودن مدت این سفر عنوان داشت: ملاحظه کلاس‌های درسی دانش آموزان و همچنین بالا بودن هزینه این سفر از علل کوتاه بودن این امر است.
وی یادآور شد: در همین راستا از زائران غیر دانش‌آموز مبلغ 400 هزار ریال دریافت می‌شود، اما دانش اموزان کاملا رایگان به این سفر مشرف می‌شوند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) هزینه هر دانش‌آموز را برابر 109 هزار تومان برآورد کرد و گفت: این رقم از محل اعتبارات بسیج، استانداری و آموزش و پرورش خراسان رضوی تامین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین این سفر فرصت مناسبی برای تزکیه روح دانش‌آموزان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول