اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

320 راوی کاروان‌های راهیان نور را همراهی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‎‌های دفاع مقدس سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: 320 نفر راوی از سپاه قمر بنی‌هاشم(ع)، خاطرات هشت سال دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان زائر سرزمین‌های نور روایت می‌کنند.

320 راوی کاروان‌های راهیان نور را همراهی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هیبت‌الله مجیدیان عصر امروز در جمع راویان دفاع مقدس در این استان، اظهار داشت: در راستای اعزام 14 هزار دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان و فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور، 320 نفر راوی به میزان 960 نفر روز در این مأموریت بزرگ فرهنگی بکارگیری می‌شوند.
وی با بیان اینکه راویان به دو صورت ثابت و سیار در خدمت زائران سرزمین‎های نور هستند، گفت: راویان سیار از زمان اعزام تا زمان برگشت به مدت سه شبانه روز همراه کاروان راهیان نور خواهند بود.
مجیدیان افزود: راویان اعزامی، وقایع جنگ از جمله علل و عوامل آغاز و پایان جنگ، نقش دانش‌آموزان و فرهنگیان در دفاع مقدس و عملیات‌های غرور‌آفرین رزمندگان اسلام را تشریح می‌کنند.
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: راویان از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جمعی از بسیجیان آموزش دیده در مراکز دانشگاهی سپاه هستند.
وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان تأکید کرد و گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه است که باید از این فرصت نهایت بهره‌ را برد.
مجیدیان کاروان‌های راهیان ‌نور را پیام‌آوران خون پاک شهدا نامید و گفت: استقبال جوانان از کاروان‌های اعزامی به منطق جنگی هشت سال دفاع مقدس برای همه غیرقابل باور است و سالانه این استقبال افزایش چشمگیر به خود گرفته است.
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های جوان، فراهم کردن فضا برای الهام‌گیری از رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان، ضبط و انتقال ارزش‌های خلق شده در دوران جنگ، فضاسازی فرهنگی با هدف ایجاد جو قالب ارزشی و تقویت غیرت دینی و ایرانی، تبیین نقش سپاه و بسیج در جنگ به فرماندهی امام راحل در خلق حماسه‌های ماندگار و خلق آثار ادبی و هنری با هدف ثبت و ضبط حرکت راهیان نور از اهداف اصلی اعزام این کاروان‌هاست.
وی اذعان داشت: باید یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را زنده نگه داریم و پیام آنان را برای تقویت فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل جوان منتقل کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول