اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی صورت می‌گیرد؛

تجدید میثاق کاروان راهیان نور با 36 هزار دانش‌آموز شهید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: هم‌زمان با هفته بسیج دانش‌آموزی تجدید میثاق با 36 هزار شهید دانش‌آموز با اعزام کاروان راهیان نور در مشهد شهدای شلمچه برگزار می‌شود.

تجدید میثاق کاروان راهیان نور با 36 هزار دانش‌آموز شهید
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس وزیری ظهر امروز در نشست خبری خود به تشریح شکل‌گیری بسیج دانش‌آموزی پرداخت و اظهار داشت: فعالیت قانونی بسیج دانش‌آموزی در سال 75 توسط مجلس با یک ماده واحده و هفت تبصره به عنوان نخستین تشکیل در نهادهای آموزشی آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه این تنها تشکلی بود که فعالیت آن به صورت قانونی اعلام شد به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی سال جاری پرداخت.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان (عج) تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی امسال سه برنامه مهم در راستای تحقق بسیج 10 ‌میلیونی دارد.
وی با بیان اینکه مقابله با تهدیدات نرم دشمن و عمق‌بخشی داخلی در دانش‌آموزان بسیجی در کار آمد کردن نظام تأثیرگذار است، ادامه داد: برنامه امسال دو ویژگی خاص دارد، نخست مصادف شدن برنامه‌ها با برنامه راهیان نور و دوم هم‌زمانی با بیداری اسلامی در منطقه است.
وزیری به مهم‌ترین برنامه‌های کشور هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهید «مرحمت بالازاده» به عنوان شهید شاخص کشوری دانش‌آموز در اردبیل، برگزاری یادواره شهید سهام خیام دختر 13 مبارز دزفولی و برگزاری یادواره شهید فهمیده مهم‌ترین برنامه کشوری در هفته بسیج دانش‌آموزی است.
وی اضافه کرد: مراسم تجدید میثاق 360 هزار دانش‌آموز در 5 آبان ‌ماه در شلمچه برگزار می‌شود.
رئیس ستاد بسیج دانش‌آموزی با بیان این نکته که هم اکنون 295 هزار دانش‌آموز عضو بسیج دانش‌آموزی هستند، گفت: در حال حاضر 2هزار و 700 پایگاه در سه مقطع تحصیلی 125 پایگاه فرهنگیان، 41 کانون فرهنگیان و 53 حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی داریم.
 
*‌ اعزام یک میلیون دانش‌آموز پایه دوم متوسطه به مناطق جنگی
وی همچنین از اجرای برنامه‌های بصیرتی با عنوان حلقه‌های صالحین در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و بیان داشت: برگزاری صبحگاه مدارس و نواختن زنگ ایثار و شهادت در 2هزار و 700 آموزشگاه و واحد مقاومت نواخته می‌شود.
وزیری نشست اعضای بسیج دانش‌آموزی با امام جمعه، برگزاری 54 یادواره شهدای شاخص دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری دوره شش روزه برای تمامی معلمان زن را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
وی در ادامه صحبت‌های خود اردوی راهیان نور را ترویج افکار و اندیشه‌های دفاع مقدس در نسل فعلی اعلام کرد و ادامه داد: در سال جاری حدود یک میلیون دانش‌آموز پایه دوم متوسطه و حدود 100 هزار نفر از دبیران به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه افزود: حدود 32 هزار دانش‌آموز دختر و 32 هزار نفر پسر تا 15 اسفند در قالب یک‌هزار و 514 کاروان اعزام می‌شوند.
وی در رابطه با برنامه‌های فرهنگی این اردوها بیان داشت: همراه هر کاروان یک روحانی آشنا به مسائل نوجوانان اعزام می‌شود؛ همچنین در مسیر رفت و برگشت راجع به مناطق عملیاتی روایت‌گری می‌کنند و در طول سفر نیز شب‌های خاطره، شب شعر و حضور در مناطق را داریم.
وزیری گفت: دانش‌آموزان در دو دوره از 15 مهر تا 15 آذر و از 25 دی تا 15 اسفند بر مناطق جنگلی اعزام می‌شوند.
وی برگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان دانش‌آموز بسیجی با استاندار و فرمانداران، برگزاری مراسم عطرافشانی و حضور سازمان یافته تمامی دانش‌آموزان در نماز جمعه و راهپیمایی 13 آبان را از دیگر ویژه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی برشمرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول