اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

تئاتر فردوس حرف‌ها برای گفتن دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: استعدادهای تئاتر شهرستان فردوس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید به آن نگاهی فرا استانی شود.

تئاتر فردوس حرف‌ها برای گفتن دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد مطهری‌فر ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در فردوس اظهار داشت: تئاتر سرگرمی بسیار لذت بخشی است و تنها کسی می‌تواند لذت آن را درک کند که خاک تئاتر خورده باشد.
وی افزود: تئاتر عشق است عشقی که از آن به عنوان یک هویت ملی یاد می‌شود و چه بسا می‌تواند وسیله وحدت بین انسان‌ها باشد.
مطهری‌فر تصریح کرد: ارتباطی که در صحنه تئاتر با مخاطب به وجود می‌آید با سینما متفاوت است چرا که سینما کاری حرفه‌ای است و کمتر می‌تواند مفاهیم را به مخاطبان انتقال دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: طی یکسال گذشته کارهای تولیدی بسیار خوبی در استان تهیه شده و در حال حاضر نیز 11 گروه تئاتر تایید شده در استان فعالیت دارند.
وی گفت: همچنین در یکسال گذشته بیش از 29 نمایش با موضوعات مختلف در سطح استان تولید شده است.
مطهری‌فر از حضور نمایش " ملاقات شنل قرمزی با گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس" به کارگردانی حسین ابراهیمی از شهرستان فردوس در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان خبر داد و افزود: این نمایش به عنوان تنها نمایش برتر از استان خراسان جنوبی در جشنواره حضور می‌یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی وجود برخی از افراد در عرصه هنر را نقطه عطفی در آن شهرستان دانست و تصریح کرد: وجود شخصیتی همچون حسین ابراهیمی در شهرستان فردوس زمینه را برای بالندگی و رشد هنر تئاتر این شهرستان فراهم کرده است.
در این مراسم هیئت داوران لوح تقدیر و تندیس افتخار بهترین بازیگر زن را به منیره خطیب بازیگر نمایش " مردگلدانی" از شهرستان فردوس و تندیس افتخار و لوح تقدیر بهترین کارگردان و نویسنده متن را به حسین ابراهیمی کارگردان دو نمایش " مردگلدانی" و "اتوبوس" از شهرستان فردوس اهدا کرد.
در این مراسم همچنین هیئت داوران جشنواره نمایش " اتوبوس" به کارگردانی حسین ابراهیمی از شهرستان فردوس را به عنوان تنها اثر برگزیده برای شرکت در جشنواره فجر معرفی کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول