اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت داوران جشنواره رضوان:

مدیران فرهنگی در زمینه‌های سخت‌افزاری تئاتر مضایقه نکنند

خبرگزاری فارس: سخنگوی هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی «رضوان» گفت: مدیران فرهنگی در پوشش زمینه‌های سخت‌افزاری تئاتر از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

مدیران فرهنگی در زمینه‌های سخت‌افزاری تئاتر مضایقه نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمودرضا رحیمی عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی «رضوان»، در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: بدیهی است که در جهان فرهنگی، فعالیت در این زمینه همواره با پشتوانه‌های دولتی صورت می‌پذیرد.
وی افزود: برگزاری اجراهای عمومی آثار هنری و تداوم آن و تاکید بر جداسازی نمایش‌های شادی‌ساز و تئاترهای هنری، به تدریج سبب قوام فرهنگی و تثبیت جایگاه تئاتر علمی و پرورش تماشاگر فهیم است.
وی تأکید کرد: این تأکید سبب رشد نگره‌های دراماتیک قومی و خطه‌ای نیز خواهد شد؛ به راستی رویکرد تئاتر به سمت آداب و رسوم که در این جشنواره با تمام کم و کاستی‌ها و ضعف‌ها بسیار دیده شد جای تبریک و شاد باش دارد.
سخنگوی هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی «رضوان» تصریح کرد: تئاتر ایران امروز در عرصه‌های جهانی مدعی است و این دیگر یک شعار نیست.
رحیمی بیان داشت: این یک نوید نیست بلکه یک هشدار است و باید سخت‌تر از همیشه کار کنیم و این کار یک فعالیت گروهی است؛ اما سنگینی‌اش بر دوش تک‌تک ماست.
وی اظهار داشت: تماشاگران خوب تئاتر برگ‌های این درخت پهناور هنری هستند که باید آنها را پاس بداریم و قدر و قیمت‌شان را بدانیم. 
وی خاطرنشان کرد: از تقسیم جوایز همچون غنائم جنگی پرهیز شده است؛ باشد که تئاتر همچون طناب بندبازانی باشد که هر نا اهلی بر رویش پا نگذارد.
کارشناس تئاتر استان تهران ادامه داد: امیدواریم با بالارفتن ارزش این گونه جشنواره‌ها، خود حضور در این جشنواره مهم باشد.
رحیمی افزود: جوایز و کارهای انتخاب شده الگوی مناسب تئاتر و یا علاقه‌مندی کامل داوران نبوده و این انتخاب‌ها صرفا قیاسی و نسبی و بر اساس معیار کلان کارهای اجرا شده در این جشنواره است.
وی خاطرنشان کرد: تداوم آموزش‌های هنری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر از طرف داوران اصلی‌ترین دغدغه ارزیابی شد؛ بدیهی خواهد بود که مدیران فرهنگی امروز بیش از پیش به این مقوله بپردازند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول