اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری کردستان خبرداد:

8 اثر کردستان در انتظار راه‌یابی به هشتمین جشنواره تئاتر ماه

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان گفت: هشت اثر نمایشی از کردستان در انتظار راه‌یابی به هشتمین جشنواره تئاتر ماه است.

8 اثر کردستان در انتظار راه‌یابی به هشتمین جشنواره تئاتر ماه
امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: هشت اثر منتخب حوزه هنری کردستان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در حضور بازبینان هشتمین جشنواره تئاتر ماه برای ارزشیابی به اجرای نمایش می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: نمایش خاطرات ترک خورده چند زندگی  نوشته ناصر نیک‌بخت و کارگردانی حمیدرضا کردستانی از سنندج و نمایش هندسه تنهایی عوضی به نویسندگی عباس شادروان و کارگردانی علیرضا قدیمی‌ در بخش صحنه‌ای از‌ نمایش‌های در انتظار راه‌یابی به هشتمین جشنواره تئاتر ماه هستند.
سرپرست حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: نمایش مسافر ‌به کارگردانی کژال راست‌بین از مریوان، نمایش‌های عجب زمونه‌ای شده، بعضی وقت‌ها از موبایل بودنم خجالت می‌کشم به کارگردانی امیر زارع‌زاده از سقز، نمایش برزخ شبزدگان به کارگردانی عزیز زادسر از مریوان، نمایش کنتاکت به کارگردانی زینب رضوان از سقز و جشنواره به انتخاب شما به کارگردانی احسان زارع‌زاده از سقز در بخش خیابانی نیز توسط اعضای هیئت بازبین مورد بازبینی برای حضور در هشتمین جشنواره تئاتر ماه قرار می‌گیرند.
به گفته مرادی، این آثار توسط حسین‌علی شوندی مدیر هماهنگی امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و کارشناس تئاتر، فرشاد منظوفی‌نیا مدرس و کارگردان تئاتر و فرید میرشکار مدرس و کارگردان تئاتر مورد بازبینی و ارزشیابی نهایی قرار می‌گیرند.
وی اهمیت جشنواره تئاتر ماه را در زمینه ارتقای سطح تئاتر در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها با توجه به استقبال بالای هنرمندان عرصه نمایش برای حضور در این جشنواره خواند و افزود: با سپری شدن هفت دوره جشنواره ماه،  فعالیت هنرمندان تئاتر به ویژه در شهرستان‌ها در این زمینه با رشد غیرقابل مقایسه‌ای نسبت به گذشته روبه‌روست.
سرپرست حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره نگاه هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها به سوی تئاتر حرفه‌ای تغییر کرده است.
مرادی با اشاره به مدت زمان یک هفته‌ای برگزاری این جشنواره‌ گفت: این زمان فرصت مناسبی است تا هنرمندان تئاتر کشور بتوانند به تبادل نظر پرداخته و با دیدن آثار یکدیگر تأثیرپذیری لازم را به منظور ارتقای سطح کاری فراهم آورند.
وی افزود: هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه17 تا 24 آبان‌ماه امسال با حضور گسترده هنرمندان سراسر کشور در سه بخش صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی و کودک و نوجوان با شعار همیشگی جشنواره معنویت‌، اندیشه‌ و هنر‌ به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول