اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرکز آمار ایران در استان فارس:

مردم در سرشماری تنها کارت ملی و شناسنامه ارائه دهند

خبرگزاری فارس: نماینده مرکز آمار ایران در سرشماری نفوس و مسکن استان فارس گفت: در سرشماری هیچ مدرکی برای شناسایی به جز شناسنامه و کارت ملی لازم نیست.

مردم در سرشماری تنها کارت ملی و شناسنامه ارائه دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هوشنگ نامداری بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که افراد سند منزل مسکونی و یا مدارکی مانند آن را به ماموران سرشماری می‌دهند که باید اعلام کنیم چنین اسنادی را نیاز نداریم.
نامداری بیان داشت: در سرشماری سؤال‌های حساسیت‌برانگیز پرسیده نمی‌شود و تمام اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود به صورت محرمانه در اختیار مرکز آمار ایران قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: سرشماری امسال حاصل تحقیقات و آزمایش‌های مختلف بوده که برای انجام آن کارشناسی‌های بسیاری صورت گرفته است.
نامداری تصریح کرد: در سرشماری سال 90 حتی زمان لازم برای مطرح کردن هر سؤال و تکمیل فرم‌های مربوطه مورد کارشناسی و آزمایش صورت گرفته است.
نماینده مرکز آمار ایران در سرشماری نفوس و مسکن استان فارس اضافه کرد: بر این اساس باید هر فرم آماری که شامل 60 سؤال است در 20 دقیقه تکمیل شود.
در ادامه قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان فارس خاطرنشان کرد: هر مامور، سرشماری و آمارگیری از 400 خانوار را برعهده دارد.
داوود کشاورز ابراز داشت: علاوه بر سؤالات مربوط به اطلاعات هویتی افراد، سطح سواد آنان، وضعیت مهاجرت، محل اقامت، میزان استفاده از اینترنت، وضعیت اسکان و سایر سؤالات در این زمینه را مطرح می‌کنند.
کشاورز اظهار داشت: طبق قانون اجازه بیرون دادن اطلاعات خانوار به سایر دستگاه‌ها را نداریم و هیچ استفاده اختصاصی نیز از اطلاعات خانوارها نمی‌شود.
به گزارش فارس؛ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 از فردا دوم آبان ماه آغاز و تا 22 این ماه ادامه دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول