اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار فارس:

داده‌های سرشماری اگر استاندارد نباشد بی‌ارزش است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس گفت: داده‌های آماری و سرشماری نفوس و مسکن اگر استاندارد نباشد، کار تحقیقاتی را بی‌ارزش می‌کند.

داده‌های سرشماری اگر استاندارد نباشد بی‌ارزش است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدتقی زمانیان ظهر امروز در جلسه‌ای که حضور مأموران سرشماری نفوس و مسکن برگزار شد، اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی‌ها با دقت انجام شود، شاهد پیشرفت و ترقی در تمام زمینه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی می‌شویم.
زمانیان خاطرنشان کرد: داده‌های اطلاعاتی و آماری در رشد محصول‌های کشاورزی، جلوگیری از آلاینده‌های هوایی و در نتیجه در افزایش سرمایه‌گذاری در کشور نقش کلیدی و اساسی دارد.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در کشور ارتقای کیفیت نیروی انسانی است، گفت: مهم‌ترین داده‌های آماری حول محور پیشرفت و توسعه انسان‌ها در کار تحقیقات و پژوهش محقق می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس اضافه کرد: سفیران آماری باید دارای حسن خلق بوده و نحوه برخورد آنان با مردم محترمانه باشد تا شاهد سرشماری موفق باشیم.
زمانیان ابراز داشت: اگر سرمایه‌گذاری بر اساس معیار و اصول ارزش نیابد، داده‌برداری غیرقابل ارزش می‌شود.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری فارس نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: برای رسیدن به چشم‌انداز توسعه و پیشرفت باید اصول و برنامه‌ریزی را در قالب آمار و اطلاعات دقیق نهادینه کرد.
داوود کشاورز بیان داشت: داده‌های آماری و اطلاعاتی در تعیین نرخ بیکاری و امکانات و کمبودهای فضاهای ورزشی فرهنگی و وضعیت ارتباطات و حمل و نقل و دیگر زیرساخت‌ها نقش اساسی داشته است.
وی اضافه کرد: در سال 87 بیش از 2 هزار مأمور سرشماری اطلاعات و آمار 4 میلیون جمعیت استان فارس را جمع‌آوری کرده‌اند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری فارس تصریح کرد: در سال جاری از 6 هزار و 500 مأمور سرشماری نفوس و مسکن 5 هزار و 500 نفر آموزش‌های لازم را برای جمع‌آوری اطلاعات بر عهده داشته‌اند.
کشاورز گفت: برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن در کشور 70 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی سرشماری باید در اجرای جمع‌آوری اطلاعات آماری با ماموران سرشماری نفوس و مسکن همکاری کنند.
به گزارش فارس، زنگ سرشماری نفوس و مسکن فردا همزمان با سراسر کشور در استان فارس به صدا در می‌آید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول