اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان:

276 واحد صنایع تبدیلی در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان گفت: 276 واحد صنایع تبدیلی در استان همدان موجود است.

276 واحد صنایع تبدیلی در همدان فعال است
محمدرضا شهسواری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: استان همدان با وسعتی معادل 19 هزار و 494 کیلومتر مربع حدود 1.2 درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و بیش از 4.7 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود که حدود 5.5 درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
وی افزود: از میزان کل محصولات تولید شده در استان حدود 3 میلیون و 300 هزار تن به وسیله کارخانجات صنایع تبدیلی موجود در استان فرآوری می‌شود.
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: از مقدار باقیمانده محصولات کشاورزی حدود 650 هزار تن به مصرف تازه خوری رسیده و مابقی به صورت خام روانه بازارهای داخل و خارج استان می‌شود.
وی تعداد واحدهای صنایع تبدیلی موجود در استان را 276 واحد عنوان و بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این صنایع یک میلیارد و 860 میلیون و 641 هزار تومان با اشتغال‌زایی 5 هزار و 940 نفر است.
شهسواری تصریح کرد: تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری از جهاد کشاورزی 135 واحد و تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری از صنایع 141 واحد است.
وی در ادامه اذعان کرد: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان با استناد به پروانه‌های بهره‌برداری 3 میلیون و 300 هزار تن است.
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: تعداد واحدهای صنایع تبدیلی موجود در استان در بخش‌های زراعی، باغی و دامی 57 واحد با قابلیت میزان جذب مواد اولیه 3 میلیارد و 331 هزار تن است.
وی در پایان گفت: کمیت بالای محصول تولیدی در کنار متنوع بودن محصولات کشاورزی، کیفیت محصولات برای فرآوری، نزدیکی به بازارهای فروش داخلی و مرزهای غرب کشور، امنیت مطلوب سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی، وجود مراکز آموزشی معتبر و تربیت نیروی انسانی متخصص، گرایش مثبت مسئولان استان به توسعه صنعتی و در اولویت قرار دادن صنایع تبدیلی کشاورزی در بخش صنعت را از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌‌های موجود برای توسعه صنعتی استان به حساب می‌آیند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول