اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی؛

جهاد کشاورزی متعهد به ایجاد 26 هزار فرصت شغلی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برای سال جاری این سازمان متعهد به ایجاد 26هزار و 500 فرصت شغلی در این استان شده است.

جهاد کشاورزی متعهد به ایجاد 26 هزار فرصت شغلی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمهدی جعفری ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: در همین راستا تا امروز بیش از هفت هزار فرصت شغلی در 27 شهر خراسان رضوی توسط سازمان جهاد کشاورزی ایجاد شده است.
وی افزود: همچنین در حال حاضر بیش از 29درصد سهمیه اشتغال آفرینی در بخش کشاورزی خراسان رضوی محقق شده است.
مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به رشدهای موجود در بخش اعتبارات سال 90 تصریح کرد: با این حال تاکنون تخصیص‌هایی به جز اعتبارات آبیاری مکانیزه به استفاده صورت نگرفته است.
وی افزود: آن چه در سند اشتغال پنج ساله از سال 89 تا 93 آمده بیانگر همین واقعیت بسیار مهم است.
جعفری تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیش از 54 هزار نفر در بخش کشاورزی در برنامه پنجم توسعه وارد جریان کار می‌شوند.
وی افزود: همچنین این امر برای تحقق بودجه‌ای و اعتباری آن از طریق اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.
مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در بخش کشاورزی با توجه به شرایط موجود به نرم‌هایی رسیدیم که بسیار قابل قبول است.
وی سهم اعتباری خراسان رضوی در بخش مشاغل خانگی حوزه کشاورزی را 24 میلیارد دانست و بیان داشت: یکی از موضوعات مهم در رابطه با کارآفرینی ایجاد اشتغال از طریق مشاغل خانگی است.
جعفری به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: در این رابطه 100 میلیارد ریال یارانه صدور کارمزد بسته‌های هدفمندی یارانه‌ها را داشتیم.
وی خاطر نشان کرد: این میزان معادل 390 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی بوده است.
مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: همچنین مبلغ  بلاعوض حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی این استان 27.5 میلیارد ریال است.
وی معادل این میزان را برابر 6.5 درصد اعتبارات بلاعوض برشمرد و خاطرنشان کرد: در مجموع خراسان رضوی در بحث جذب اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها با 91 درصد جذب اعتبارات رتبه نخست را دارا است.
جعفری بازه زمانی اجرای قانون هدفمندسازی را پنج ساله برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی در انتظار دریافت تسهیلات در خراسان رضوی هستند.
انتهای پیام/ر20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول